Giftstopp Norrort - Nej till avfallseldat kraftvärmeverk i Täby

Michael

/ #182 Re: Re: Som av en slump???

2014-06-03 19:38

#180: Insatt - Re: Som av en slump???

Ett av problemen är just att vi ställer frågor till Leif Gripestam, Erik Andersson m.fl. men svaren uteblir.

Du anser att det är ok att du är anonym av olika anledningar du listar ovan. Tror du att den person som startat denna sida kanske har exakt samma anledningar som du? Är hens anledningar mindre värda än dina?

Även om det nu skulle vara Fortum som ligger bakom (vilket jag kan garantera att det inte är och inte heller någon annan organisation) så bör ju fakta ändå vara desamma?

Varför saknas miljö och en massa andra faktorer i "leverantörsvalet"? Varför sekretessbeläggar man ca 1/3 av dokumenten? Rimmar dåligt med offentlighetsprincipen. Frågorna är många, svaren extremt få.

Olika åsikter är JÄTTEBRA, det är sådant som driver både samhällen, teknik och människor framåt. Det är just sådant som direkt saknas i Täbys politik. Det är till och med så att man direkt motarbetar oliktänkande. Ingen skulle bli gladare än jag om du eller någon annan kunde ge mig svar och fakta på våra frågor och därmed stilla vår oro över situationen.

Politikerna tycker att vi fått svar och blivit informerade. De visar tydliga tecken på att inte ha någon som helst kompetens inom varken förändringsledning eller kommunikation.

Fortum vill med största sannolikhet hålla sig borta från denna "konflikt". Om det nu mot förmodan är så att Täby verkligen vill ha ett öppet nät med flera aktörer vill de ju så klart vara en av dessa och inte förstöra relationen. Om det nu är så att E.ON vann på rättvisa villkor så kan det väl omöjligen vara ett problem att kritiskt granska och ifrågasätta beslutsunderlag och direkta felaktigheter?

Lögner/Vilseledande information/Missförstånd finns det gott av det som kommunicerats ut. I bästa fall är det att våra politiker saknar kompetens att göra upphandlingar, läsa information och förstå innebörden av vad de gör. I sämsta fall är de direkt korrumperade och medvetet ljuger för sina invånare. Det är en av de saker som vi försöker reda ut.

Men oberoende olika åsikter, så vill jag väldigt gärna höra dina argument varför du är FÖR ett värmeverk i Hagby?

Ge mig gärna 3-5 argument (objektiva, gärna underbygda med fakta) till varför det är bra för Täby och dess invånare?

Intelligenta människor är inte rädda att ta en diskussion.