Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige.

Gäst

2015-09-10 19:21

för att den är för en bra sak

Gäst

2015-09-10 19:21

Det är lika viktigt med psykisk ohälsa som fysisk men den syns inte och uppmärksammas alltför lite. Fortfarande, i vår tid, är det skamligt att vara psykiskt sjuk.

Gäst

2015-09-10 19:51

Jag har själv upplevt hur psykvården inte fungerar. 4 läkare på 1 år 4 mån.

Gäst

2015-09-10 19:53

För jag själv har anhöriga som blivit nekade hjälp hos psyk för de ansetts som för friska trots tung drogberoende, behöver inte förklara mer än så.

Gäst

2015-09-10 20:39

För att ja håller med om att psykvården måste bli bättre.

Gäst

2015-09-10 20:47

Har ett långt förflutet med dålig psykvård gentemot 2 familjemedlemmar

Gäst

2015-09-10 20:48

För att jag själv blivit drabbad av de långa väntetiderna.

Gäst

2015-09-10 20:58

Många i min närhet som inte får/fått den hjälp dom behöver och några finns tyvärr inte med oss idag.. Behövs en förändring inom psykiatrin..

Gäst

2015-09-10 21:06

För att jag har en dotter som har självskadebeteende och adhd, add och borderline, och många andra har samma problem, och då måste man få hjälp i tid och bli tagen på allvar innan det händer något. Alla har rätt att få den vården, men den är under all kritik. Ingen ska behöva må dåligt i detta välfärdsstaten.

Gäst

2015-09-10 21:21

För att psykvården måste bli bättre på att hjälpa barn och ungdomar som mår dåligt innan nån tar livet av sej av all byråkrati. Sen har jag själv en dotter som mår dåligt och har slussas hit och dit, blivit kallad på möte där dom inte dyker upp ens. NU ÄR JAG SÅ JÄVLA ARG OCH TRÖTT PÅ ATT MIN DOTTER OCH MÅNGA ANDRA INTE FÅR DEN HJÄLP DOM BEHÖVER VI MÅSTE TÄNKA PÅ VÅRA BARN I FÖRSTA HAND INNAN VI TÄNKER PÅ ANDRAS BARN OCH TA HAND OM DOM INNAN VI HJÄLPER HALVA JORDKLOTET! HJÄLP VÅRA BARN NU!

Gäst

2015-09-10 21:32

För att jag tycker det är jätteviktigt att människor som mår psykiskt och även fysiskt dåligt får rätt vård, och en trygg sådan också.

Gäst

2015-09-10 21:46

Det är i dagsläget för jävligt för oss som lider & det krävs en enorm insats & förändring för att hjälpa oss! Ökade insatser & förståelse kan hjälpa så många fler som lider & förhoppningsvis minska antalet självmord!
ia

2015-09-10 22:17

Själv i systemet sedan maj 2012. Inte mycket händer. Jag provar mer medicin än en labbråtta SAMTIGIGT! Under all kritik. När man väl söker ska man nästan vara självmordsbenägen (vilket inte är min problematik) för att få någon hjälp. Och knappt då får man hjälp. Bara en massa läkemedel som drar ut processen istället för intensiv full vård så hade iaf min vardag fungerat mycket bättre! 

Gäst

2015-09-10 22:26

Den psykiska ohälsan ökar. Trots detta nedrustas psykvården. Dags att säga ifrån.

Gäst

2015-09-10 22:33

Jag skrev den för att jag tycker det är viktigt att människor som mår psykiskt dåligt får rätt vård och även en trygg och säker vård!!

Gäst

2015-09-10 23:28

Därför att det är en självklarhet,för mig att den/dom som mår psykiskt dåligt snabbt ska få RÄTT hjälp! Ju tidigare skede,desto bättre.Då kan tex.självmord undvikas,eftersom det är en desperat sista utväg för de som försöker eller begår det.En STOR STYRKEKRAM till ALLA därute som mår psykiskt dåligt <3 <3 <3 Har själv varit där,men mår i dagens läge JÄTTEBRA,äntligen :)!!! <3 <3 <3

Gäst

2015-09-11 05:31

Jag, och många jag känner får inte den hjälp vi så desperat behöver. Istället får att få någon att prata med, någon som lyssnar, så får man askvis med piller utskrivna, och i bästa fall ett samtal med någon som knappt lyssnar för att de tycker man kan börja arbeta istället för att hänga där. De vill inte ta in att många mår så pass dåligt att de knappt klarar sina vardagliga sysslor på grundnivå, t.ex duscha, äta, städa m.m. Och allt med störd sömn. De har tillräckligt med sin egen kamp om överlevnad, de behöver INTE springa på arbetsförmedlingen och toksöka jobb de inte ens kan fundera på att hantera för tillfället. Vi är inte lata som många tycker, men vi kämpar för våra liv, vår överlevnad, det är prioritera ett, allt annat är sekundärt. Och det är riktigt utmattande. Allt löser sej med ett jobb, massa piller, och långa promenader verkar uppfattningen vara. Vi är en belastning för de som utbildade sej för att hjälpa oss. Vilket är synd, för vi har inte så mycket annat att göra än att vända oss till dessa människor, kallade läkare, psykologer, terapeuter m.m. De är vårt enda hopp. Kanske vårt sista hopp. Vi har inte gjort något fel, vi har inget att skämmas för. Vi föddes/blev så som vi är, och vi vill ha hjälp, passa in, inte leva våra liv genom en svart dimma, vadandes genom gyttja. Det är därför vi sökt hjälp! Vi vill "lösa det", men det är oss övermäktigt. Så snälla, hjälp!

Gäst

2015-09-11 06:34

Självklar viktigt att vi har en psykvård som fungerar.

Gäst

2015-09-11 06:43

Det är helt sjukt alltihopa..vi mår inte bättre över att bli bältade, det gör det bara värre. SÅ SLUTA NU. Tack!

Gäst

2015-09-11 07:23

Ändringar behövs!

Gäst

2015-09-11 07:59

Vet att många personer lider och har svårt att få rätt hjälp.

Gäst

2015-09-11 08:00

Människor behöver hjälp i form av tid. De behöver någon som lyssnar så att de kan förstå sig själva och lära sig att leva utefter sina förutsättningar. De flesta som mår psykiskt dåligt har bagage från barndomen som måste redas ut. De behöver stöd. Professionella vänner som stöttar, lyssnar och hjälper dem att förstå sig själva. Det kan inte tabletter göra.

Gäst

2015-09-11 08:00

I hopp om förändring till det bättre. Med önskningar om en god hälsa till Amanda som skapat uppropet och till alla som läser detta. Kram!

Gäst

2015-09-11 08:03

Viktig fråga då jag själv har problem

Gäst

2015-09-11 08:04

För att psykvården blir sämre och sämre