Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk
- Namninsamling
- Uppdateringar 1
- Underskrifter 1 210
- Diskussion
- Statistik
- Behandling av personuppgifter
Quoted post
Nisse polis |
#7 Re: Re: Re: Re: Våld föder våld2016-02-11 21:29#6: Realisten - Re: Re: Re: Våld föder våld Exakt, vad hjälper en elpistol eller spray då.. Zzz.. Om våldtäkts männen vet att spray i lagligt kommer dom utrusta sig med annat för att kunna genomföra dådet, glasögon mot sprayen och tjock jacka mot elpistolen, istället blir kanske offret sprayad och därmed gör offret försvagat, som jag skrev, våld föder våld. Du behöver inte svara på detta då jag känner att diskussionen är på så oss låg nivå och argumenten du har låter som det kommer från en yngre generation eller någon som inte jobbar i verkligheten |
Svar
Realisten |
#8 Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld2016-02-11 21:32:40#7: Nisse polis - Re: Re: Re: Re: Våld föder våld Om vapen aldrig kan förhindra våld, utan tvärtom endast leder till värre våld, varför är ni poliser beväpnade? |
Ordningsvakt |
#183 Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld2016-08-10 10:41:52#7: Nisse polis - Re: Re: Re: Re: Våld föder våld Nisse polis, jag tycker verkligen att det är sorligt att du kan har denna syn. Jag har arbetat nu 7 år i tunnelbanan som ordningsvakt och kan nästan garantera dig att jag har haft fler ingripanden och incidenter än vad du har haft som polis under 7 år. Jag ser verkligheten precis lika mycket som dig om inte mer, åtminstone i offentlig miljö där jag arbetar med de uppgifter jag är förordnad av er att utföra. Jag har slagits för mitt liv väldigt många gånger. Jag har ingripit mot GM med kniv, pistol, slagträn, mm. Det enda jag har att försvara mig med är en batong. Du har vapen att försvara dig med samt fler befogenheter. Jag ser varje dag hur samhället går utför, hur fler brotts begås, grövre brott, kriminella får tillgång till fler och fler vapen. Laglydiga oskyldiga människor blir utsatta mer och mer utan rätt att försvara sig med icke-dödliga vapen eller dödliga vapen. Jag tycker verkligen att alla laglydiga människor efter genomförd utbildning ska få bära vapen att försvara sig med. Det handlar inte om att "våld föder våld". Jag förstår verkligen inte det tankesättet även om jag respekterar dina åsikter. En laglydig medborgare skall ha all rätt i världen att försvara sitt liv eller annans liv med alla medel tillgängliga. Naturlagen går enligt mig före alla andra lagar. "Kill or be killed". Oavsett vad politiker lagstiftar så kommer 99,9% av alla människor försvara sitt liv eller anhörigas liv med de medel som krävs oavsett om det är lagligt eller inte, det är vår mänskliga instinkt. Vårt liv är mer värt än förövarens liv. Det vet jag att även du tycker. En pistol dödar inte en människa. En människa dödar en människa. |
Elupproret i Skåne
Rädda Rosa Huset
Lägg ner Public service
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Rädda föräldralösa och sjuka Genti: Låt honom stanna och få vård i Sverige!
Säg NEJ till beslutet att begränsa färdtjänsten i Håbo kommun
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
80272 Skapad: 2022-02-13
Nu räcker det! Orpos regering måste avgå
15794 Skapad: 2023-07-15
Behåll Zahra Bayati som lärare (lektor) för lärarutbildningen vid Göteborgs universitet! Skriv under och stöd oss studenter som vill ha kvar vår lärare.
372 Skapad: 2024-12-23
Stoppa nedläggningen av LUM
814 Skapad: 2024-12-17
Vi har fått nog nu!
138 Skapad: 2024-12-20
Nej till kärnkraft i Valdemarsvik
302 Skapad: 2024-12-06
Låt Aman stanna!
894 Skapad: 2024-12-14
Nej till parkeringsavgifer vid Halmstad Arena
437 Skapad: 2024-12-17
Låt Grekiska Kiosken på Medis få vara kvar!
923 Skapad: 2024-11-24
Stoppa fyrverkerier för privatpersoner
13909 Skapad: 2022-11-30
Stoppa nedläggningen av Flygsfors förskola.
187 Skapad: 2024-12-10
Protest mot besluten som tas i Vansbro kommun
867 Skapad: 2024-12-16
Skjut upp brobygget över Nissan i Halmstad.
58 Skapad: 2024-12-22
NEJ till vindkraftverk i Valdemarsvik .Låt våra politiker höra vår röst ! Dela på Facebook
52 Skapad: 2024-12-20
Stoppa planerna med att anlägga en 140 hektar stor solcellspark, vilket motsvarar ca 32 % av Tyringes yta, i Tyringe/Stenberget/Mjölkalånga/Skogsby
528 Skapad: 2024-09-09
Skriv under för att kommunen ska ordna farthinder på Bågvägen i Hjo
45 Skapad: 2024-12-21
Rädda Träslövs förskola!
395 Skapad: 2024-11-15
Gång- och cykelväg längs väg 19 från Brösarp till Tomelilla
231 Skapad: 2024-11-28
RÄDDA KVAR GÖTEBORGS KONSTHALL VID GÖTAPLATSEN!
408 Skapad: 2024-11-22
Bevara landsbygden, stoppa vindkraften!
249 Skapad: 2024-11-19