Låt Burim Gashi få tillbaka hans dotter.

Quoted post

Gäst

2015-08-25 14:17

Jag befinner mig i nästan samma situation där socialen använder det spelrum dem har till det utersta med mitt barn. Hänvisar hela tiden till LVU regler men mitt barn är under Sol.
I mitt fall har mitt barns mamman autism och det var hon som lämnade ifrån sig vårt barn innan jag fanns med i bilden och socialen använder henne som min motpart i en vårdnadstvist och ett vårdnatsöverflytt till ett familjehem.
Deras ombud yrkar på att hon ska ha hela vårnaden efersom det är letare att yrka på ett vårdnatsöverflytt.
Deras ombud säger till domaren att hon är frisk för att hon håller med socialen men annars så är hon sjuk.
Jag litade blint på dem tills jag tog reda på hur det faktiskt låg till och därefter ändrade dem tonläge och har sjukförklarat mig och förvridit 3 år av dukomentation från deras sida om vad som har blivit sagt och det är chokerande att en myndighet kan ta det så långt utan att någon säger att det räcker med påhoppen. Om jag hade varit så tokig som den beskriver så hur kan det komma sig att dem inte har tagit upp det tidigare. Dem trodde väll att dem kunnde föra oss bakom ljuset hela vägen men det är mamman som har autism. Jag är så frisk man kan vara efter dessa omständigheter. Tillräckligt att . Att ha socialen som sin motpart är inte lätt och dem livsnärar sig på människor som hyllar deras insatser utan att ha dem inblandade i sina liv som parasiter. Dem är inget utan dig.
Ingen är perfekt varken Burim eller jag. Barn vill alltid vara hos sina riktiga föräldrar. Det finns riktigt skitiga föräldrar som aldrig borde ha barn men det finns ocskå föräldrar som behöver hjälp på vägen och finns det en viljan så finns det en väg. Men socialen har inte en återförening i deras agenda. Dem vill hellre att ditt barn växer upp av icke biologiska personer för att det ger dem makt och pengar. Sen så kan man fråga sig vad det kostar samhället i helhet. Både dem framtida generationen och var alla pengarna tar vägen. 

Svar

arn

#80 Re:

2015-08-25 14:31:19

#77: -  

sjukt