Stoppa Asylboende Hinsholmskilen

Ingela

/ #33 Hjälp dom

2016-05-14 20:15

Usch, jag mår illa av att läsa sådant här, visste inte att vi hade så många rasister här ute i Långedrag. De som jag pratat med har välkomnat detta initativ. Detta är flyktingar som har flytt för sina liv från krig och bomber i sina hemländer till en fristad i Sverige. Är det då inte vår skyldighet, oavsett var vi bor eller klasstillhörighet, att hjälpa dessa arma människor som inte har någonting kvar? Jag bor i Långedrag och röstade för att öppna mitt hjärta, det gjorde även många av mina bekanta, och vi förfasas över dessa rasistiska undertoner som uppenbarligen existerar bland somliga här ute. Vi har det bra, vi har råd att hjälpa så sluta upp med fördomarna. Jag ska kämpa och fortsätta arbeta för att vi också ska få ta vårt ansvar och hjälpa dessa stackars människor och jag vet att redan i sommar så finns det planer i verket för att hitta en ny plats för ett HVB hem i Långedrag. Jag är övertygad om att Långedrag är en utomordentligt bra plats att välkomna flyktingar, speciellt barn, då det redan finns många av våra barn här ute att leka och bli vänner med.