Fyrverkeriuppror

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Fyrverkeriuppror.

Gäst

2012-01-06 23:22

Stoppa smällare tänk på djuren!

Gäst

#2327 Re: Re: Re:

2012-01-06 23:27

#2324: - Re: Re:  

Själva importen går under handel, men inte användandet av det som importeras - det måste rimligen vara en fråga om miljö, hälsa och kultur, eftersom det inte bara påverkar den enskilda köparen.

Gäst

2012-01-07 00:20

Kan bara säga att detta är fö JÄVLIGT... Har inta folk någon som känsla i kroppen. Låt dessa som gjort detta djur så illa få smaka på sin egen lilla lek.

Gäst

2012-01-07 01:01

hoppas att rejeringen stoppar all fyrverkerier fast inte när det är tillstånd på det om ex arrancherat av en föreningsedan så låt dom som jorde detta otäka med djuret hoppas polisen får fast dom o gör samma med dom

Gäst

#2330 Knugens kuk

2012-01-07 01:29

Det är sådana som ni som skriver här som skapar hat bland människor.

Gäst

#2331 Re: dela dela dela

2012-01-07 02:28

Gäst

#2332 Re: Re: dela dela dela

2012-01-07 02:55

#2331: - Re: dela dela dela Jag är helt i mot fyrverkeri,när det går så långt att barn blir skjutna.Djuren dörr av ren rädsla då menar jag inte bara våra tamdjur..Kor, hästat ,får, hund ,katt.Alla djur..Fyrverki har en stor negativ efekt på vårat klimat..Hitta på fyrverki med utan djud.....Så slipper vi allt detta..Nu är det inte bra djur utan små barn,äldre som ligger på sjukhus....Jag förstår att det är populär att sjkuta upp dessa.. bomber är populära....Men det måste göra under strikt förhållande.Det borde varje husägare  ansvar att se till att ingen sjkuter i melan husen.Som är direkt farligt.Om den ska säljas så se till att säls dagen för nyyarsnatten.Och inte 2 veckor före..OM alla föräldrar tänkte på det innan han sätter en raket i handen på sin son..eler dotter.<och sedan hoppas på att denna raket skjut iväg istället för i handen eller någon annan.Dessa mäniskor kan få skador för livet..ÄR DETTA VÄRT FÖR DEN SOM SKICKAR UPP I TRON att raken åker dit den ska...ANSVARET ligger hoss den som köper rakerterna att det sköts väl...Sedan tycker jag att man samlar ihop tändhattarn o lite den andra som man har med sig.I naturen...Av egoistiska själ så tycker jag det är vackert.Men det andra överväger mera..( men det finns ett talar språk___Det händer aldrig mig) Kanske inte nu)Ha detta i åtanke nästa gång du ska sjkuta en raket...

Gäst

2012-01-07 06:52

Hade en kompis son dog av fyrverkeri olycka jag såg på när allt hände de va 3 år sedan har fortfarande bilden i mitt huvud ucha ABSOLUT UNDERSKRIFT FRÅN MIG!!!!!

Gäst

#2334 Re: Re: Re: dela dela dela

2012-01-07 06:55

#2332: - Re: Re: dela dela dela

Det finns rislyktor det är mycker vakert och o farligt jämfört med raketerna. håller med dig till 100000000%

Gäst

2012-01-07 08:47

Förbjud skiten!

Gäst

#2336 Re:

2012-01-07 09:12

#2321: -  

Hur kunde då Sverige och Danmark förbjuda rökning i offentliga lokaler, när det är tillåtet i andra EU-länder? Om nöjet (rökning/att skjuta raketer) skadar andra än utövarna (passiv rökning/raketskador), finns det uppenbarligen möjlighet för enskilda länder att styra hur och var nöjet får utövas.

Om motionen fokuserar främst på de människor som skadas, och kostnaden för sjukvård, rehabilitering, kommande inkomstbortfall, blir det svårare att bara rycka på axlarna, som många kan göra när det handlar om djurens reaktioner. Vad kostar det samhället när ett enda barn skadas för livet, och i stället för att växa upp och försörja sig själv blir förtidspensionerad och försörjs av skattepengar i kanske 60 år?

Ni som vill ha fyrverkerierna kvar, sluta skylla på offren och börja skylla på förövarna - vems fel är det egentligen att det finns ett motstånd?

Gäst

#2337 Re: Knugens kuk

2012-01-07 09:17

#2330: - Knugens kuk 

Du tror inte att skulden ligger en liten, liten aning hos dem som skadar andra människor genom att inte klara av att hantera raketer på ett vettigt sätt? Men det är rätt vanligt att man skyller på offren, det är enklare än att lägga skulden på förövarna.

Gäst

2012-01-07 10:17

Tänk på våra husdjur. De är inne med de som älskar dem å tar hand om dem å ändå är de livrädda. Sluta upp m fyrverkerier å tänk på djuren. Vi har ju ftiskt en massa djur i skogen oxå å hur rädda ska de inte vara?

Gäst

2012-01-07 10:33

När man förr hade ett fyrverkeri som i Stockholm sköts upp ifrån Skansen så uppskattade man att se detta varje år. Nu när det skjuts överallt har det förlorat sin tjusning. Om vi har så mycket pengar att kasta upp i luften borde vi istället tänka på alla utslagna i vårt samhälle. Idag har du pengar att kasta upp i luften men i morgon kan du vara en av de utslagna. Det kan gå fort om du förlorar jobb eller blir långtidssjuk och blir utförsäkrad. Själv fick jag vid tolvslaget på nyårsaftonen sitta med en dödsrädd hund i ett ljudisolerat garage. Tack alla grannar som skickade upp smällare och fyrverkerier för den "trevliga" nyårsaftonen. Den thailändska traditionen med ljuslyktor kunde man istället ta till sig om man nu skall skicka upp något i luften. Man kan skicka upp en och minnas alla nära och kära som inte längre finns med oss.

Gäst

2012-01-07 10:51

Jag tycker att det är synd om djuren som blir plågade eftersom deras hörsel är starkare än vår. Det är samma med gamla männsikor, handikappade eller funktionshindrade. Dagen efter nyår så är det fortfarande kvar smällare på marken och det är ju farligt för barnen, att de går och tänder. Många barn smäller fyrverkeri utan vuxnas skällskap. Jag skulle aldrig gjort så utan en förälder. Speciellt inte om det är förbjudet för barn.

Gäst

2012-01-07 10:57

Jag tycker det är fruktansvärt att man kan göra så mot djuren! Man kan fråga vad det är för sadist som gör sådana här saker.

Gäst

2012-01-07 11:22

Vi har hundar som blivit "störda" för all framtid, tål inga "bangar" över huvud taget och vi kan definitivt inte vara i Rydebäck en vecka före och till en vecka efter nyår!

Gäst

2012-01-07 11:41

Så bra att det synlig görs alla som faktiskt tycker att raketer är vansinne och bara problem... Äntligen kan man kanske få nån rättvis ändring på det.

Gäst

2012-01-07 13:16

Så jävla omoget

Gäst

#2345 Re: Re:

2012-01-07 14:14

#2336: - Re:  

Rökning och raketer är inte samma sak för rökning går under miljö men raketer går under handel och så är det också polisen som skall tillåta att skjuta raketer men när Nyår och Påsk kommer så skiter dom i det för polisen skulle inte hinna med alla ansökningarna för man måste ju vara över 18 år för att skjuta raketer enligt lag.

Gäst

2012-01-07 15:40

Det är en plåga för min hund varenda nyår! Han är livrädd!
Vi firar nyår med att släppa upp lyktor! Dom är tysta!

Gäst

2012-01-07 16:00

Lägg ner raketer o fyrverkerier för allmänheten!
Eller lagstifta om ansökan för att få skjuta på ett säkert område. EJ BOSTADSOMRÅDEN!

Gäst

2012-01-07 16:11

Min hund är 7 år, hon har aldrig varit skotträdd förrän i år. Det smälls ju BOMBER nu för tiden. FRUKTANSVÄRT. Värre för varje år. Om det åtminstone bara gällde klockslaget 12

Gäst

2012-01-07 17:53

Hatar alla djurplågare

Gäst

2012-01-07 18:18

ni gör ett bra jobb lycka till, jag skall berätta för andra och jag har den på facebook, lev väl var rädda om varandra / selga