Fyrverkeriuppror

Quoted post

Gäst

#2331 Re: dela dela dela

2012-01-07 02:28

Svar

Gäst

#2332 Re: Re: dela dela dela

2012-01-07 02:55:57

#2331: - Re: dela dela dela Jag är helt i mot fyrverkeri,när det går så långt att barn blir skjutna.Djuren dörr av ren rädsla då menar jag inte bara våra tamdjur..Kor, hästat ,får, hund ,katt.Alla djur..Fyrverki har en stor negativ efekt på vårat klimat..Hitta på fyrverki med utan djud.....Så slipper vi allt detta..Nu är det inte bra djur utan små barn,äldre som ligger på sjukhus....Jag förstår att det är populär att sjkuta upp dessa.. bomber är populära....Men det måste göra under strikt förhållande.Det borde varje husägare  ansvar att se till att ingen sjkuter i melan husen.Som är direkt farligt.Om den ska säljas så se till att säls dagen för nyyarsnatten.Och inte 2 veckor före..OM alla föräldrar tänkte på det innan han sätter en raket i handen på sin son..eler dotter.<och sedan hoppas på att denna raket skjut iväg istället för i handen eller någon annan.Dessa mäniskor kan få skador för livet..ÄR DETTA VÄRT FÖR DEN SOM SKICKAR UPP I TRON att raken åker dit den ska...ANSVARET ligger hoss den som köper rakerterna att det sköts väl...Sedan tycker jag att man samlar ihop tändhattarn o lite den andra som man har med sig.I naturen...Av egoistiska själ så tycker jag det är vackert.Men det andra överväger mera..( men det finns ett talar språk___Det händer aldrig mig) Kanske inte nu)Ha detta i åtanke nästa gång du ska sjkuta en raket...