Stoppa ombyggnaden av gamla E4 i Sundsvall

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa ombyggnaden av gamla E4 i Sundsvall.


Gäst

#251 Re:

2015-11-27 23:33

#231: -  

 Det handlar om att organisera ett trafikflöde som inte stopper UP där bilarna spyr avgaser. Förtätningsivrarar vill ha just det.


Gäst

#252

2015-11-27 23:43

Men snälla, Det är bara å tänka logiskt,. Bron stängs ju av titt som tätt, så hur lång blir kön.. Jag bara undrar,,,,En enkel fråga.. Eller.

Gäst

#253

2015-11-27 23:54

Detta kommer skapa många köer i trafiken när man ska bygga om vägen och bron blir avstängd samtidigt, många fler olyckor kommer inträffa under prossesen och det kommer bli farligt för de som kör moppe,moppebil eller EPA för stressade förare som kör en vanlig personbil kanske inte tänker sig för i alla situationer en moppe kan enkelt bli knuffad mot vägkanten och sen kanske till och med hamna i diket vilket kan leda till hemska olyckor. EPA eller moppebil skapar ofta stress för de bilar som kan köra snabbare vill komma förbi dem så fort som möjligt vilket kan leda till att de gasar på lite för mycket och kör in i de bakifrån vilket kan göra stora skador på tex rygg och nacke

Gäst

#254

2015-11-27 23:56

Hur många andra jämnstora städer har enbart en fil in och ut från centrum? Luleå och Piteå är bara exempel på städer där det är tvåfiligt.

Hur kommer detta påverka Stenstan? Och hur kommer det se ut när bron är stängd? Långa köer och svårt för polis, ambulans och räddningstjänst att ta sig fram för att hjälpa allmänheten.

Tänka om, gör rätt!

Gäst

#255

2015-11-27 23:58

Tycker att E4:an skall vara kvar som den är...eller är tanken att man ska tvingas att ta bron när det bara finns 2 körfält kvar..det lär bli mycket köer!

Gäst

#256

2015-11-28 03:48

Komungubbarna kan masa sej der på stan och kolla hur det ser ut
vid rusningstrafik ska man då packa ihop två fyllda filer till en ja då
är det komunala vansinnet bevisat.

Gäst

#257

2015-11-28 06:40

Det är vansinne att slösa med skattepengar. Vi behöver vägarna som dom är

Gäst

#258

2015-11-28 07:03

Jag flyttar till Sundsvall om ett halvår och är uppvuxen i Sundsvall så jag förstår vad det innebär.

Gäst

#259

2015-11-28 07:47

Trycket på andra vägar in i stan, Haga, Granloholm, Skönsberg (förbi skolor och bostadsområden), kommer att öka för att undvika kaoset som kommer att bli. Fundera istället på andra lösningar kring hur man lotsar trafiken till parkeringar: nya (tidigare) infarter till parkeringar, nya parkeringslösningar, rondeller.

Gäst

#260

2015-11-28 08:15

Stoppa det vansinniga förslaget att ta bort körfält genom stan!!!

Gäst

#261

2015-11-28 08:34

Har någon av beslutsfattarna i frågan sett köerna och suttit fast i dem? Tror icke det jag!

Gäst

#262

2015-11-28 08:48

Jag bor på Storgatan 1 mitt emot casinot.
Trafiken på gla E-4:an är i princip lika livlig som före bron så när som på att lastbilarna har minskat i antal.Den planerade ombyggnaden kommer att skapa kaos och kraftigt förhöjda avgasutsläpp. Trafiken är legitim och någon vettig alternativ väg finns inte. Att hänvisa till cykel är löjligt och verklighetsfrämmande.

Gäst

#263

2015-11-28 09:14

Kommunen tänker ju inte klart när man planerar att slösa en massa pengar på något som man måste utvärdera i flera år. Vi vet ju inte hur det blir om bron måste stängas i flera dagar! Då måste det finnas ett alternativ som inte korka igen stan totalt!

Gäst

#264

2015-11-28 10:00

Slöseri med pengar. Återställ snarast norra utfarten till 4 filer som tidigare. Satsa pengarna på skolan och äldrevården i stället.

Gäst

#265

2015-11-28 10:31

Vill inte stoppa hela ombyggnaden men att det ska bli enkelfil tror jag inte är en vidare idé. Jag bor idag i Göteborg men är ifrån Sundsvall och kommer hem så ofta jag kan, varav varför jag bryr mig så mycket :).

Gäst

#266

2015-11-28 11:08

Jag vill demonstrera mot kommunens s k "trafikplanering". Totalt huvudlöst att spendera pengar på att försämra trafikflödet genom city!

Gäst

#267

2015-11-28 11:08

För att kunna behålla handeln inom sundsvall city, och göra cityt mer lättåtkomligt för ósshandlare.

Gäst

#268

2015-11-28 11:43

Hur trafikplanerarna lyckas med konststycket att försvara förträngningen / borttagandet av två filer och samtidigt påstå att det inte skulle uppstå ökad köbildning tyder på en svårartad diagnos. 

Att dessa även för fram grumliga tankar på trängselavgift tyder på avsaknad av realistisk verklighetsuppfattning.

Om man lägger till den smått utopiska tanken att flertalet ska tvingas gå och cykla och den som inte gör det bör anses som lat och presumtiva miljöhot så får man fram en narcesisstisk självbild. 

De studier som gjorts av dessa trafikplanerare förs fram som vetenskap. I vetenskapliga studier brukar tes och antites utgöra bas för undersökningar. Just antites är nog något som Sundsvalls kommun har stort behov av för att komma fram till en nykter syntes. 

Och så har vi dessa våra demokratiskt folkvalda... Oj oj oj... Statsbyggnadskontorets politiker. Är det nån som sett eller hört dem kommentera nånting på senare tid? 

 


Gäst

#269

2015-11-28 14:19

Viktigt att ta ställning när man anser något vara felaktigt!

Gäst

#270

2015-11-28 18:57

Dom enda som gynnas av det här är barnen. De kanske får en mer hälsosam stad att leva i. Men det skiter väl jag i! Haha! Inget kan få mig att sluta köra genom stan!!! Haha!!

Jobbar i centrum

#271

2015-11-28 19:43

Den enkelfiliga flaskhalsen som skapades mellan norra brofästet och centrum är det mest idiotiska kommunen kunde göra med den vägsträckan. Redan innan vintern dragit igång på riktigt är det köer från avfarten hela vägen in till centrum under rusningen. Det hade blivit billigare och mer miljövänligt om den sen tidigare dubbelfiliga vägen fått vara kvar på sträckan. Risken finns att allt fler bilister väljer att köra skönsbergsvägen som går rakt igenom flera bostadsområden för att köra på e4an vid skönsbergs rondellen, och det förbättrar inte miljön för de boende där. Jag har länge undrar vilka outbildade stolpskott som bestämmer över Sundsvalls vägar. Ett tips: Spela simcity så ni lär er bygga rätt infrastruktur.


Gäst

#272 Re:

2015-11-28 20:27

#270: -  

 Oseriöst! Vi miljövänner inser att lång köbildning innebär dålig miljö. Så gör en liten förändring men inte en trafikinfarkt 


Gäst

#273

2015-11-28 21:51

Vansinnigt att krympa motorvägen till och från Skönsberg
Dubbla filer behövs genom Sundsvall
Trafiken ökar hela tiden
Dyrt att anlägga motorväg igen
Långa köer omkring 8oo & 16oo

Gäst

#274

2015-11-29 08:02

För det är ett så vansinnigt förslag, låt det vara som det är. Det blir till det sämre.

Gäst

#275

2015-11-29 08:02

Iom bron så har vi fått bort det mesta av den tunga trafiken och därmed en stor del av luftföroreningarna. Det är tillräckligt och vi kan inte stänga ner stenstan bara för att nå något specifikt miljömål.