Rädda Vimmerby Kulturskola!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Vimmerby Kulturskola!.

Gäst

2015-10-20 06:54

Lägg inte ner en investition för allas vår framtid! Musik ger barn och ungdomar meningsfylld tid med positiva upplevelser som präglar dem för hela livet. Låt barn och ungdomar få möjlighet att syssla med kultiverade och medmänskliga aktiviteter som en enormt viktig balans till det överdatoriserade utbud som härskar i samhället idag. 

Gäst

2015-10-20 11:21

Kulturskolan är en mycket viktig institution i en kommun.

Gäst

2015-10-20 11:30

Väldigt provocerande och sorgligt!

Gäst

2015-10-21 22:07

Som reflektion på det vad som pågår just nu hos er skulle jag vilja dela med mig några av Stanisław Jerzy Lec aforismer, som på bästa sätt utrycker vad jag känner:

• ”Varje tid har sin medeltid”.
• ”Släck mörkret, någon!”
• ”Ser jag allt i svart? Nej! Jag tittar bara genom ett sotat glas för att se solen under förmörkelsen.”
• ”Visa vill förstå det de tror på, andra vill tro på det de förstå.”
• ”Såren läks, men ärren växer med oss.”
• ”Vad som är tragedi och vad som är komedi visar sig med tiden.”

Gäst

2015-10-22 18:02

Mera ljus! (Goethe)

Gäst

2015-11-17 22:06

Viktigt med KULTUR!

Gäst

2015-11-18 07:07

Jag är uppvuxen i Hultsfred och har fått med mig en ovärdelig skatt från kulturlivet i både Hultsfred och Vimmerby. Jag har med stolthet berättat för andra vad dessa små kommuner har kunnat erbjuda. Nu är jag själv fiollärare på Falkenbergs kulturskola och det var där jag fick kännedom om att kulturskolan i Vimerby är nedläggningshotad. Jag blir bestört och hoppas verkligen att politikerna tar sitt förnuft till fånga så att denna otroligt viktiga verksamhet kan fortsätta. Kajsa Larsén