Vi kräver trygghet för våra tonåringar i Borlänge!

I våran stad cirkulerar det en rad olika tonårsgäng som sätter skräck i Borlänges tonåringar. Det här är tyvärr ett stort problem då det förekommer våld samt hot om våld. Enligt Borlänge kommun ska Borlänge vara en stad som är trygg att bo i. Det är inte vad vi upplever. Vi behöver få ut folk på stan och vi kräver det av kommunen. Våra barn är rädda för att gå ut och vi föräldrar är rädda för att släppa ut dem själva. Det här är våra tonåringar och de ska vara trygga! De ska kunna gå och köpa godis 200 m från hemmet själva utan risken att bli nedslagen. Hotet förekommer också i sociala medier, men det är ingenting vi kan påverka i den här specifika namninsamlingen. Nu efterfrågar vi fysiska personer.  Exempelvis fler trygghetsvärdar, efter skoltid fram till kvällen varje dag, samt hela helgerna i Borlänge centrum. Våra barn måste få tillbaka sin trygghet och få vara barn utan att behöva vara rädda för att bli illagjorda.

Även om just du inte är i denna specifika ålder eller har barn själv så är det här ett problem som vi behöver stöd för att få hjälp med. Så snälla skriv under så att våra barn kan få vara barn igen.

Genom att skriva på godkänner jag att Carolin Jansson kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: