Revision av tider som påverkar vårdnadshavare

Kära Anne-Marie och ledningsgruppen av Midsommarkransens skola,

Vi är en grupp vårdnadshavare till barn i Förskoleklass, första- och andraklass som vill be er att se över skolans rutiner vad gäller tiderna som väljs för att hålla möten som påverkar starten av skolan som till följd överlappar med många vårdnadshavares arbetstider.
Midsommarkransen har en högst unik rutin att planera möten under den intensivaste arbetstiden på dagen 08.00-09.00 och förra året hade alla FSK-2 klasser den start en dag. I år har antalet ökat och det är 2-3 dagar med sen start om man har mer än ett barn till exempel.

Vi skulle vilja be er se över denna rutin. Undantag är ok men vi märker en tydlig rutin som vi har svårt att anpassa oss till. Vi vill stötta våra barn i sitt lärande och delta i så mycket som möjligt men som er planering är nu får vi ofta välja de tillfällen vi kan prioritera och även för vissa av oss vilka av våra barn som vi ska låta ha sovmorgon.
Enligt Skolverket:

Det finns också anledning för skolan att se över att alla vårdnadshavare får möjlighet att delta och känna sig välkomna i skolan om skolan ska fylla sitt kompensatoriska uppdrag att ge alla elever samma möjligheter att utvecklas och lära sig.

Vi vill alltså be er att lägga rutinmässiga möten annorlunda och om möjligt på eftermiddagen.

Vänligen,

vårdnadshavarna FSK-2

Genom att skriva på godkänner jag att Kiki Karlsson kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte denna information på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: