Rädda Mikael

Denna protestlista görs inte utefter om man gillar Mikael eller inte. Stöttar vi inte Mikael i detta så är frågan vem kommer härnäst. Detta är en form av hetsjakt för att tysta personalen.

Denna skrivs av rent principiella skäl.

Det är helt befängt från kommunens sida att ens antyda att Mikael inte skulle utföra god omvårdnad ute hos kund och dessutom lägga detta till grund för uppsägning. Det finns till och med upptagna ljudfiler där chefen själv berömmer Mikael för att göra allt för kunderna, och lite till. Dessutom är han mycket omtyckt ute hos våra kunder.

Har kommunen själva läst värdegrunden som vi personal ska jobba utefter? Finns det tid avsatt för att hjälpa kunden nå sina drömmars mål eller har kommunen tagit sig vatten över huvudet?

Att här till också påstå/skrattretande att han skulle vara hotfull. Mikael är lugn, ger allt för kund, sätter kommunens värdegrund högt, får kommunen ta till vad som helst för att avskeda/"leka" med personalens anställningar? Vad hände med anställningsskydd när man enfaldigt kan bli granskad och uppsagd med en enväldig "domare"/kommunen utan att personen själv får komma till tals. Där kommunen tittar på små bitar utan att se helheten.

Vi arbetskollegor stöttar Mikael och vill ha kvar honom som kollega.

Är det någon som ska granskas är det kommunen själv som kan avskeda personal utan grund eller bevis.

Genom att skriva på godkänner jag att Annie Widell kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: