Rädda Åsvallehults Förskola

Tranås kommun har de senaste åren gjort sig kända för sina stora barngrupper inom skolomsorgen. Med den nedågående trenden av nyfödda barn föreslås nu att Åvallehults förskola (till att börja med) ska läggas ner hösten 2025 och fler verksamheter kommer att drabbas längre fram i tiden. Samtidigt väljer man att lägga stora pengar i nya detaljplaneområden med NYA förskolor!?

Som förälder på Åsvallehult har jag alltid känt mig trygg och säker, jag trivs med pedagogerna som varje dag tar hand om våra barn på ett fantastiskt sätt. Våra barn älskar både fasta som vikarierande pedagoger. Förskolans storlek och genuinitet lockar många föräldrar, något som Tranås politiker och tjänstemän borde värna om i sina ambitiösa tillväxt ambitioner.

En trygg och stabil skolgång, redan från förskoleålder skapar goda förutsättningar för framtiden. Inte bara för våra barn, utan även för anställda inom kommunen. Vi vill rädda vår fina förskola och värnar om våra fantastiska pedagoger. Bygg en ljusare framtid för Tranås istället för att riva den stabila grund vi idag står på!

Therése Mariesdotter Ziedén    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Therése Mariesdotter Ziedén kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi kommer inte att visa ditt postnummer offentligt online.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: