Protestera mot Uddevalla kommuns diskriminerande skolmatspolicy!

Protestera mot Uddevalla kommuns diskriminerande skolmatspolicy!Uddevalla kommun har infört en ny skolmatspolicy där barn som inte äter fläskkött enbart erbjuds vegetarisk mat. Detta beslut är orättvist och kränkande för många barn och föräldrar. Alla barn har rätt till en näringsrik och balanserad måltid som respekterar deras individuella behov och preferenser.Varför ska du skriva under?

• För att alla barn ska känna sig inkluderade och inte utpekade på grund av sin kost. Enligt barnkonvertionens lag.
  • För att undvika mobbning och utanförskap i skolan som uppstått på grund av denna nya policy.
  • För att alla barn ska få tillgång till en näringsrik och balanserad måltid som de tycker om och som ger dem energi att orka med skoldagen.Enligt läroplanen för grunskolan, fritidshemmet och förskoleklassen ( Lgr22)
  • För att vi ska ha en skola där ingen diskrimineras på grund av bakgrund, religion eller tro.Enligt Lgr22.

Vi kräver att Uddevalla kommun ser över sin skolmatspolicy och erbjuder måltider som ALLA barn kan äta tillsammans, utan att någon ska behöva känna sig utpekad eller exkluderad.

Skriv under här för att göra din röst hörd!

Genom att skriva på godkänner jag att Fanny kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: