Nya datorer till TEKDES3D-23 på CNG

Vi två:or som går Teknik och 3D-utveckling har behov av andra datorer än de nuvarande. Faktum är att våra datorer inte har ett detikerat grafikkort utan endast intigrerad grafik från processorn. Detta gör det väldigt svårt att arbeta i Blender och kommande Unreal Engine, vilket är det program som vi i huvudsak använder när vi modellerar. Efter att man modellerat en 3D modell gör man en sådan kallad rendering av modellen. För att göra en mer detaljerad rendering behöver man använda ray-tracing, något som våra nuvarande datorer inte har stöd stöd för. En dator som har ett grafikkort med raytracing är med lämpat för det arbete vi utför. Vi hoppas på att skolledningen kan ta en titt på detta.

Genom att skriva på godkänner jag att Tim Swanson kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Vi offentliggör inte denna information på nätet.

Jag ger Tim Swanson tillåtelse att överlämna den information som jag lämnar på detta formulär till följande parter: