KONSTGRÄSPLAN PÅ VÄDERLEKSTORGET

Ser ni dessa barn? Ser ni vad dom har gjort? Ser ni någonting i dessa barn som vi föräldrar gör? Den lilla pojken med svart t-shirt, svarta shorts och lite rött på skorna? ser ni honom? Han är som skapad för att stå i mål, han räddar varje boll.  Trots trasiga mål så står han där och brinner för att fånga den där bollen! Ser ni killen i grön tröja? han har så stark passion för fotbollen att han bokstavligt talat gråter när hans lag förlorar. Trots att det bara är på ”skoj”. Ser ni den lilla flickan? en 7 åring tjej som tillsammans med killarna sätter så många mål, lyckan att vara en flicka i 7 års åldern och sätta mål är obeskrivlig. Och vill ni veta en sak? Hon är GRYMM!

Ser ni dessa barn, olika åldrar, olika etniciteter, olika familjeförhållanden.

Vad alla våra barn har gemensamt är fotbollen. Dessa barn brinner för att spela fotboll!

Utanför plan är det bråk, fula ord, slagsmål och mobbing. Men på plan är vi alla lika mycket värda, vi samspelar, vi kommunicerar med fina ord, vi lägger stridsyxan bakom oss och bara kör!

Vi har i flera år försökt få till en bra fotbollsplan till dessa barn. allt vi får tillbaka är ett tack för förslaget. Vi har tröttnat! barnen har tillsammans med oss föräldrar och andra frivilliga som inte ens har egna barn hjälpt till att fixa så gott det går, vi har rensat och städat, fixat målen tillfälligt med buntband, plockat ogräs, plockat skräp, ställt dit en egen papperskorg och sågat ner taggbuskar! Allt detta har vi TILLSAMMANS gjort! Barnen har varit så grymma ! 👏🏼

Vi föräldrar har heltidsjobb, vi har familjer och barn. Ändå har vi lagt ner så mycket tid i detta för att alla våra barn ska få det så bra som möjligt!

Jag vill veta vad ni ser?

Ser ni den nya generationen av kriminella? Ser ni att det är bortkastade pengar? Ser ni ingen framtid i dessa barn? Är dom inte värda en fotbollsplan? är dom inte värda en trygg plats? Vill ni att dom skall hänga i trappuppgångar? Vill ni att dom skall stå på  torg? Vill ni att dessa barn skall känna sig osedda?  för det är precis så det kommer att bli om vi inte stoppar det!

Hjälp våra barn, höj era röster! dom förtjänar en bra fotbollsplan med konstgräs. så som alla andra ställen har en behöver våra barn också en!

Snälla, för våra barns skull skriv under!

vi är så tacksamma för varje röst!

/ alla barn och föräldrar på köldgatan, värmegatan & väderlekstorget!

Genom att skriva på godkänner jag att Ivana Lesic kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: