Nej till flyktingboende i Töllsjö

Quoted post

Cia
Gäst

#40 Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ

2016-07-15 07:37

Som nyinflyttad känner jag trygghet och ett lugn i Töllsjö . Detta kommer att försvinna med flyktingar i byn. Hade det redan funnits ett flyktingboende här hade jag inte valt att flytta hit.
Har sett mindre byar lite större än Töllsjö bli förstörda och polisen är där ständigt pga att det bor en massa invandrare på ett och samma ställen. De har tre hyreshus mitt i byn och det är bedrövligt att gå förbi där om man vågar, polisen är där varje dag mer eller mindre pga bråk och liv. Ambulansen får rycka ut titt som tätt. Dom tar vad som faller dom in, beter  sig dom dom vill . 
Gå in i trädgårdar osv. Så vill inte jag ha det. Jag vill låta mina barn och djur gå fritt ute utan att bli tagna eller annat. Om man väljer att hjälpa några är en sak men inte ha hit en jäkla massa nyanlända till Töllsjö. Ni kommer att se ert vackra fridfulla Töllsjö förstöras med tiden och ingen vill längre flytta hit. Hade jag fått bestämma hade Sveriges gränser stängts för  länge sedan. Vi är inget förlovat land längre vi kommer att duka under om inget görs. Ta hand om svenskarna i första hand, våra barn och gamla så dom har det bra och få bra omv och ålderdom. Tänk vad dom gamla har slitit för ett bättre Sverige och nu tackar vi dem genom sämre vård och pension för att våra pengar är slut, pga av för att bl.a.  hjälpa alla flyktingar som kommer.
Nej tack till nyanlända i Töllsjö. NEJ NEJ NEJ TACK ...

Svar

Gäst

#44 Re: Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ

2016-07-15 09:52:06

#40: Cia - Nej till nyanlända till TÖLLSJÖ  

#37: Lotti - Re:

Hej!

Skulle det inte vara bra med ett möte där för- och emot skulle kunna träffas?

Du kanske skulle kunna ta initiativ och leda samtalet. Vid stora frågor har Töllsjös invånare alltid slutit upp.

Jag tror många skulle ansluta till en stark kraft som du verkar vara.

Ha en fin dag,

Daniel Andersson