Varför måste vårdbiträden övervakas?

Quoted post

Pappersarbetaren

2014-01-31 11:32

Kort och gott okunskap. Det märkts tydligt att folk inte är insatta i vad det nya tidsberäkningssystemet kommer göra för de äldre. Det äldre kommer nu att få den tiden de är beviljade. Vårdbiträderna kan inte längre skylla ifrån sig att dom inte har tid. Om ni ska demonstrera sätt er först in i vad systemet innebär... suck

Svar

HUR

#34 Re:

2014-01-31 19:02:34

#33: Pappersarbetaren -

Du menar systemet vi arbetar i? Jo, vi vet vad det innebär. Frågan är väl vilka som vet mest om vårdarbete, vårdbiträden eller pappersarbetare.

Gäst

#68 Re: Pappersarbetaren.

2014-02-13 22:48:31

Suck på dig själv! Med 14 brukare att besöka på 7 timmar, dra ifrån 6 min restid mellan varje brukare. Har man kunskap i de grundläggande räknesätten kan man lätt räkna ut att Vårdbiträdena faktiskt har det "lite" småstressigt.

Jag ÄR väldigt insatt i vad systemet innebär. Kom ut på fältet med mig en dag Pappersarbetaren och lär mig att bli effektiv.

fd byråkrat

#72 Re:

2014-02-24 07:42:04

Precis som Du skulle vara insatt i systemet, eftersom du är en sk pappersarbetare gå Du ut på fältet och jobba 1 vecka minsta både dag och kväll så vet Du vad det handlar om . Tack för ordet.