Nej till flyktingboende i Töllsjö

Gäst

/ #39 En levande by utan en massa nyanlända

2016-07-15 07:21

Jag vill inte ha hit en massa flyktingar till vårt fridfulla lugna Töllsjö. Har sett på nära håll Borås, hur det kan bli och vill inte ha dom in på knutarna igen. Att det kan bo 1-3familjer är en sak men att få hit en massa typ 100-200 är förödande . Vi kommer inte vara trygga längre, vi kommer inte kunna röra oss fritt eller ha våra saker ifred.ska vi låsa in djur och saker? Dom vet inte vad som är ditt och mitt. Våra Barn kommer bli otrygga . Blir mer bråk och mer vi och dom. Saker kommer att förstöras ( inslagna rutor och ner skärpning . Vill inte ha ett getto. LÅT vårat TÖLLSJÖ vara som det är idag. En vacker by ddär vi alla trivs .
Eller ska vi som bo här behöva flytta för att få det lugnt omkring oss. Låt er inte luras av lockelse med bussförbindelser osv. Vi har inte plats,  finns inte skola så det räcker , våra barn kommer inte få bra undervisning för det räcker inte lärarna till, nu är vi en av de bästa skolorna och våra barn är duktiga och framåt . Förstör inte allt . Ingen kommer att vilja bygga nytt i Töllsjö, huspriserna sjunker och vi får svårt att sälja det som finns. Tänk längre än näsan räcker . Tack för mig .