Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige

Gäst

/ #1144

2015-10-18 08:44

Jag blev själv slussat fram och tillbaka mellan olika vårdenheter, utan att någon tog på allvar mina symptom. Först när jag blev förlamad och ickekontaktbar, tog två läkare an i mig på SÖS och konstaterade att jag har utmatnings syndrom med neurologiska problem. ( Har jobbat 35 år i vården som Podolog utan att få någon semester eftersom personalen och anhöriga struntade att lyssna på mig.) Sös har skickat remiss till min Vårdcentrall i Bollmora, för vidare slussning till Psykiatri, men ingen läkare har hört av sig. När jag ringde, så fick jag svar att "jag måste vänta". Jag har väntat och väntat tills jag blev så dålig att min dottern kontaktade St. Görans sjukhus. Jag blev slussat vidare till Psykiatri i Handen som var inte till något hjälp. Dom har skcikat remis igen till min Vårcentral. Efter halv år fick jag kalllelse till doktorn. Hon var ny, stressad som sjutton. Hann inte läsa mina journaler, ursäktade sig, och jag kom från henne utan något hjälp. Måste vänta igen 3 månader, att hon ska göra utredning.) Allt måste gå genom Vårdcentralen. Bara att lägga till en extra tablett som läkare på sjukhuset rekommenderar, måste gå genom husläkare som inte finns.Tack vare mina Vänner har jag klarat mig utan att ta livet av sig. Mina nerver är ur funktion pga den här cirkusen. Vet ej hur länge jag ska orka. Bemötande på St Göran var under all kritik. En ung läkare som träffade mig för första gången var så nonchalant och höfärdig, att jag ville bara åka hem. Han hade turen att jag var så svag, annars jag skulle kunna döda honom för hans sätt att bemöta mig. Listan är lång....om det fortsätter på det viset, då kan jag inte garantera att det ska ske en olycka.....