Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige

Gäst

/ #270

2015-09-14 20:59

Jag har skrivit på då jag dagligen möter människor som lever i psykisk misär . Människor som går runt så påverkade av mediciner att som inte vet vart dom befinner sig . Irrar omkring ute i alla väder , så drogade att dom inte vet varken vilken dag , månad eller år det är , ibland så oklädda att dom blir pekade på och utskrattade till och med hånade . När folk mår så dåligt att dom inte kan skilja på vad som är verkligt och overkligt och skriker ut sin ångest i sådan förtvivlan , och vi medmänniskor vet inte hur vi ska agera . Vi vet inte vart vi ska vända oss för att hjälpa våra medmänniskor . Utan står som fån eller vänder oss bort för vi saknar kunskapen . Vi har blivit som ett dåligt filter till psykiatrins empatilösa tillvägagångssätt för människor som mår dåligt och behöver hjälp . Psykiatrin borde ha kunskap , resurser och viljan att ta emot människorna . Som dom kanske finns men lyser med sin frånvaro , då " pidistalsittarna " ( dem bestämmande ) varken ser eller vill se . Resursbrist ? .. 2015 och resursbrist , jag tror inte på det , utan det har blivit en slags själv sanering för människor som mår dåligt . Ett uruselt samhälle gällande psykiatrin har det blivit .

Nej hörni Öppna psykiatrins dörrar och välkomna människor som mår dåligt och det nu .