mffmr

Gäst

/ #14

2014-01-15 21:10

Funkisrörelsen är alldeles för mesig tycker jag, det är väldigt vanligt att de sätter på sig offerkoftor och bara skyller allting på politikerna, det tror jag inte är rätt väg. Vet inte hur många är som känner till Helen Keller, men hon var en stor aktivist i USA, och över huvud taget i USA har det alltid varit många starka individer som kämpat på individuell nivå och att ta sig in i samhället på olika sätt. Här gaddar vi bara ihop oss och det bästa vi kan komma på verkar vara att servera CP-öl...? Tror att om vi ska få en förändring på arbetsmarknaden till exempel (det är mitt personliga favoritområde) så måste vi bli tuffare på alla sätt. Vet däremot inte vad man ska göra med urholkningen av LSS och annan vård :(. Det är svårt att på rak arm komma med konkreta förslag, det känns som att man talar för döva öron och skriver för blinda ögon när det gäller att nå fram till dem som behöver informationen (politiker, arbetsgivare, myndigheter mm). Om det fanns ett enkelt sätt att jobba på för att nå förändring så skulle det ju knappast se ut som det gör... men det viktigaste är att vi aldrig ska ge oss så länge vi lever!