mffmr

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition mffmr.

Jonas Nilsson, Norrtälje

#1 Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.

2013-12-01 22:27

Tycker vi kan agerar hårdare v i är för lama i år attityd. Över tusen dagar utanför högborgen men ännu ingen förändring i sikte, tyvärr. Missförstå mig inte vio gör ett bra jobb men vi skulle kunna göra ännu mera….
Vi i Sverige är för lagom helt enkelt…..

Mats

#2 Alla kan vi stödja dom som har det sämre

2013-12-01 23:08

Jag personligen stödjer den här gruppen med hemsida och PR kunskap,kan jag så kan ni :)
Håller med Jonas, dags att dom som bestämmer får veta hur läget verkligen är!

Nu får det vara slut på att mäta era liv i sekunder eller minuter, fram med er livsglädje, tack för att jag får hjälpa er alla att orka kämpa i denna kamp!

Hoppas många fler stödjer den här kampen o många fler, //Mats

Gäst

2013-12-04 23:03

Jag har ett handikapp och kämpat med detta sedan 2005.
Jag blev utförsäkrad, arbetslös m.m ingen rätt full skadeersättning, livränta eller sjukersättning.
Nu undrar jag om vi ska behöva söka fattigpass som det fanns runt 1800-talet, men var du så fattig, utstött pga olika rang i samhället som då.
Kan man börja fundera.
Lever nu som då, fast i morden tid.
Helena

Gäst

2013-12-08 20:41

Vad finns det för rimligt ekonomiskt alternativ Expressen förespråkar ju ättestupa enl deras 30-tals rashygieniska vision
Sven Aivert ordförande mffmr

#5 Re: Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.

2013-12-11 08:17

#1: Jonas Nilsson, Norrtälje - Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.

Hur tycker du att vi skall agera  då?
Själv förespråkar jag demomstrationer på gator och torg så att man skapar ordentlig uppmärksamhet för hur det verkligen ser ut i landet för oss funktionshindrade
Men inte ens dom funktionshindrade själv verkar tycka att kampen för våra mänskliga rättighetedr är viktiga det är bara attt se på hur lite underskrifter det finns här

Just nu är vi bara 113 som har skrivit under när det borde vara tusentals med underskrifter  vid det här laget så det vissar klart på att mänskliga rättigheter inte är så viktiga i det här landet

Gäst

2013-12-11 08:44

Jag är ordförande i en handikappförening och ser tyvärr alldeles för många som "misshandlas" när det gäller deras rätt till assistans.
Sven Aivert ordförande mffmr

#7 Re:

2013-12-11 11:55

#6: -

Det finns massor av tragiska fall och vi alla måste verklige göra det vi kan för att vi skall få våra mänskliga rättigheter tillgodosedda

Ett stort steg i kampen är juste sådana här namninsamligar där vi verkligen kan påvisa att vi är många som verligen vill ha våra mänskliga rättigheter fullt ut och kunna få leva ett fullvärdigt liv i full samhäsgemenskap precis som alla andra har rätt till i samhället

Gäst

2013-12-12 13:52

vi skulle behöva bilda ett handikapp parti

Gäst

2013-12-12 14:18

gå inte mot tänk på de svaga

Gäst

#10 Re:

2013-12-13 12:37

#9: -

Vem är svag?

Gäst

2013-12-20 20:08

Medmänsklighet!? Betyder det att den som drabbats el är född med ett funktionshinder får ett liv? Eller har dem inte något människovärde utan får på nåder förmåner som att duscha, träffa en vän ibland, kunna handla i en affär. Var finns ett värdigt liv när andras åsikter bestämmer vad man själv behöver. Djur har det bättre!!!!

Gäst

2013-12-28 00:04

Viktigt

Gäst

2014-01-15 20:12

Oavsätt funktionsnedsättning, så ska alla ha rätten till ett normalt liv!

Gäst

2014-01-15 21:10

Funkisrörelsen är alldeles för mesig tycker jag, det är väldigt vanligt att de sätter på sig offerkoftor och bara skyller allting på politikerna, det tror jag inte är rätt väg. Vet inte hur många är som känner till Helen Keller, men hon var en stor aktivist i USA, och över huvud taget i USA har det alltid varit många starka individer som kämpat på individuell nivå och att ta sig in i samhället på olika sätt. Här gaddar vi bara ihop oss och det bästa vi kan komma på verkar vara att servera CP-öl...? Tror att om vi ska få en förändring på arbetsmarknaden till exempel (det är mitt personliga favoritområde) så måste vi bli tuffare på alla sätt. Vet däremot inte vad man ska göra med urholkningen av LSS och annan vård :(. Det är svårt att på rak arm komma med konkreta förslag, det känns som att man talar för döva öron och skriver för blinda ögon när det gäller att nå fram till dem som behöver informationen (politiker, arbetsgivare, myndigheter mm). Om det fanns ett enkelt sätt att jobba på för att nå förändring så skulle det ju knappast se ut som det gör... men det viktigaste är att vi aldrig ska ge oss så länge vi lever!

Gäst

2014-01-16 18:08

För ett mänskligare samhälle. Där alla har rätt få det stöd, som de behöver! Vi sett hur all välfärd dragits ner och klyfterna i landet ökar! Det svenska folkets egendom sålt, för finasera för de rika. Sjukvård i alla dess former lämnats till riskkapitalister! Ett svek med oanade konsekvenser! Alla som behöver assistent hjälp, ska självklart ha denna rätt!

Gäst

2014-01-17 15:40

Viktigt att vi syns i samhället

Gäst

2014-02-18 12:30

Jag fyllde i åt min mor Ewy Candow som inte har någon e-postadress - hon är snart 90 år. Hur gör vi där. Jag fyllde i en adress som går till min domän men som inte kommit fram. Hon bad mig underteckna. Hälsn. Lisbeth Candow, Lisbeth@candow08.se
Björn Sparre

#18 Vi alla måste höja våra röster .........

2014-06-19 15:10

Du och jag, och inte minst våra handikapporganisationers företrädare runt om i landet, måste våga visa civilkurage genom att höja rösten och slå näven i bordet mot orättvisorna och kränkningarna i samhället. Dagligen och stundligen får jag höra de mest hårresande exempel på överkörningar mot våra bröder och systrar. Dags för lite jävlar anamma .........
Björn Sparre

#19 Re:

2014-06-19 15:16

#17: -

Lisbeth, det är en flaskhals för dem som inte klarar av dagens teknikska kommunikationsmedel ..... kämpa på och hälsa din mor - trevlig midsommar /Björn Sparre

Björn Sparre

#20 Re: Re: Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.

2014-06-19 15:20

#5: Sven Aivert ordförande mffmr - Re: Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.

Sven, då är vi minst två som anser att vi måste höja våra röster och våga visa att samhället är på väg åt fel håll vad gäller vård och omsorg för oss med funktionshinder ...... kämpa vidare!

Björn Sparre

#21 Re:

2014-06-19 15:24

#6: -

Vad gör du/ni åt saken i er förening? Höjer ni rösten och slår näven i bordet? Jag brinner av lust till förändring ....... hör gärna av dig!

Björn Sparre

#22 Re: Re:

2014-06-19 15:29

#7: Sven Aivert ordförande mffmr - Re:

Sven, namninsamlingar är bra, men vi inom olika handikapporganisationer står splittrade, i likhet med pensionsärsorganisationerna. För att få till en förändring måste vi dra åt samma håll. Varför inte bilda ett handikapparti!?

Gäst

2014-07-26 23:03

Har inte själv funktionshinder men känner några. Man får väl hjälpa till så gott man kan att visa på eländet. Ett samhälle där alla kan delta på samma villkor - det är det samhälle jag vill leva i.

Gäst

2014-08-18 19:38

En angelägen manifestation vi är alla i stort behov av våra rättigheter när och det inträffar något allvarligt i vår hälsa .

Gäst

2014-08-20 08:25

Om man inte kan tala för sig själv,måste någon talande göra det
Om om man inte förstår det man hör, måste någon som hör o förstår göra det.
Om man inte förstår det man ser, måste en seende o hörande prata för dig