STOPPA HEMLÖSHETEN!!!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition STOPPA HEMLÖSHETEN!!!.

Gäst

2013-12-30 16:54

efter nästan ett år med min hund utan hem ,efter att haft ett hem i över 40 år,känner jag att detta är för Jävligt !!

Gäst

2013-12-30 22:58

Det är sjukt att så många inte ens har tak över huvudet. Det värsta är att det är inte bara missbrukare utan helt vanliga människor! kanske de blivit sjuka eller drabbats av nått som gjort att de inte har den inkomsten som krävs för ett boende. De har på nått vis och fått mindre att leva på. Alla dessa har inte har råd med de "skyhöga" hyror vi har idag. Sänk hyrorna så alla kan bo, ni har vinster på alla bostäder ändå! Visa medmänsklighet istället för girighet!!! många varma kramar och en önskan om ett bättre liv för alla de drabbade <3 Anneli
Anneli

#528 Re:

2013-12-30 23:23

#526: -

Hoppas, hoppas att det löser sig för dig och din hund!

Tycker det är hemskt och orättvist att vissa badar i pengar och slösar med dem som de inte bryr sig alls. De skulle inte ens tänka tanken att ge till den som inte har nått alls, eller att ens öppna sitt stora överflödiga hem för att nån ska få värme och en säng att sova i.

Här finns människor som inte ens har tak över huvudet och försöker desperat få de små kronorna de förhoppningsvis får, att räcka till åtm nått som gör att de överlever dagen/natten.

Fy fasiken vad arg man blir! Jag är inte rik men om jag någon dag skulle få pengar över så ska jag absolut försöka hjälpa mer än jag gör idag.

Jag är själv drabbad ekonomiskt då jag inte kan arbeta efter en svår förlossningsskada som jag fick tack vare vårt dåliga försäkrings system som inte fungerar inom sjukvården. Jag har knappt nått att leva på idag för läkares slarv som de inte vill erkänna. Jag måste tom betala för all vård/medicin själv..

Det jag menar är att man inte vet vad som ligger bakom allt för att bli bostadslös!!

Många många styrkekramar till dig och din hund, håller mina tummar hårt för att allt löser sig för er <3 Anneli

Gäst

2013-12-30 23:47

Om nu Sverige är ett så rikt land så är det för sorgligt att det skall behöva finnas hemlösa. Alla dessa resurser som läggs på utsmyckningar, middagar för kreti och pleti som själv har råd att betala sin mat mm onödigt, borde läggas på nya billiga hyreslägenheter så att fler får råd att ha någon stans att bo. Med så höga hyror som det är så är det inte konstigt att folk blir hemlösa. Bli sjuk eller arbetslös så är det gatan, såvida du inte har rika släktingar som kan hjälpa dig.

Gäst

2013-12-31 04:12

Sverige styrs av vansinne och girighet, att några trampas ner ännu mer skiter dem förb... politikerna i för det är inte dem som drabbats.

Gäst

2014-02-10 17:22

En självklar rättighet och statens skyldighet att se till!

Gäst

2014-03-18 18:14

Alla har ett människo värde.

Gäst

2014-03-31 15:30

Var med Påverka Politiker att alla hemlösa ska ha någonstans att bo !!!

Gäst

2014-10-28 22:18

Måste utrotas

Gäst

2015-02-07 10:13

Det blir bara svårare och svåra för pensionärer och sjuka att klara sina hyror då ersättningen knappt når över existensminimum. En ända obetald räkning gör att du aldrig mer får en lägenhet om du skulle råka bli av med den du har.

Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-04-22 21:53

2015-04-22 22:54

2015-04-22 23:02

2015-04-23 17:32

Anonymous

2015-10-09 10:03

Jag skrev på för de svenska hemlösa som finns i sverige. Inte för emigranterna som bygger kåkstäder och inte är här för att arbeta, utan för att tigga!