NEJ till Nedläggning av skäralids restaurang i söderåsens nationalpark

NEJ till Nedläggning av skäralids restaurang i söderåsens nationalpark / Uppdateringar / uppdatering / Kommentarer

Bengt-Åke
Gäst

2020-12-01 20:11

Naturen är under attack ! Vellinge usla beslut och mygel och så nu detta ! Ska vi stanna kvar i stan tro?

Gäst

2020-12-01 20:17

Tycker det är förkastligt att man säger upp en fungerande verksamhet som är ett stort dragplåster till besök i nationalparken. Vi åker ofta dit både för att först ta en härlig lång vandring i skogen och sedan få avnjuta det goda restaurangen har att erbjuda. Om restaurangen läggs ned är jag rädd för att vår en timme långa bilresa till nationalparken inte blir av alls och denna härliga boost som parken ger oss uteblir. Tina från Malmö

Gäst

2020-12-01 21:20

Synd, men som vanligt vet inte politikerna vad folket önskar. En skön vandring med god mat. Kommer nog aldrig åka dit om den inte finns! Mvh Bengt H

Gäst

2020-12-01 21:46

Restaurangen i Skäralid är en betydelsefull del av utflyktsmålet Söderåsens Nationalpark! Den är orsaken att många besökare väljer att komma! Restaurangen behövs! Många besökare kommer från storstäderna Malmö, Lund, Helsingborg mfl. och alla behöver mat och fika under några timmar eller en heldag i naturen i parken. Skäralids Restaurang gör utflyksmålet attraktivt och betjänar människor med ett väldigt bra utbud av dessutom närproducerad mat som gläder många. Restaurangen ger också möjlighet för pensionärer och människor med nedsatt rörelsefunktion att "komma ut mitt i naturen" då den har ett unikt läge mitt i nationalparken med utsikt över Skärdammen och horsten.
Om prins Oskar, hertige av Skåne, vill komma och besöka sin lekplats och ta familjen med skulle även kungafamiljen, förutom alla andra barnfamiljer vara betjänt av mat på restaurangen.
Vädjar till er att TÄNKA PÅ MÄNNISKOR I FÖRSTA HAND och besluta att EJ LÄGGA NER Skäralids Restaurang!
Erika Johannesson, granne till Nationalparken i Skäralid.

Gäst

2020-12-02 14:15

SNÄLLA tar INTE bort vår pärla i Skåne !! Finns det något bättre än en långpromenad i den underbara naturen kring Skäralid med avslutande lunch eller middag tillsammans med barn och barnbarn ?? Alltid god mat och rena fina toaletter !! Snälla visar att ni bryr er om oss skåningar !!

Gäst

2021-03-31 15:16

Hejsan! Jag tycker detta beslut är för jäkligt. Jag hjälper gärna till genom att maila till Länsstyrelsen. Har ni förslag på vad man kan ”förmedla” och ”trycka på” i mailet till dem. Tar tacksamt emot tips på de! /Nicole

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...