Stoppa flyktingmottagandet i Sverige och upprätta gränsskydd!

Gäst

2015-11-04 18:32

Alla med något sunt förnuft kvar borde skriva på detta!

Gäst

2015-11-05 09:39

För att gränserna omedelbart måste stängas helt och hållet för fruktansvärda och livsfarliga inkräktare och förstörare från tredje världen som vi absolut inte ska ha hit överhuvudtaget någonsin. Detta fruktansvärda vansinne utan dess like måste få ett omedelbart slut nu annars går vi under som folk och nation och det vill jag absolut inte att vi ska göra. Aldrig!!!!!!

Gäst

2015-11-05 10:16

Vi måste göra något, dagens situation är ohållbar! Vi har inga bostäder än mindre arbeten! Vår hjälp måste gå till UNHCR!

Gäst

2015-11-05 16:14

Vill rädda mitt land.
En besviken medborgare

2015-11-05 17:08

Vad hände med medmänskligheten? Många oskyldiga civila människor, som oss, dör dagligen som resultat av att ha haft oturen att vara födda i ett land som har det dåligt ställt. Främligsfientligheten du verkar besitta tror jag inte kan främja din strävan efter att känna dig trygg då det är en betydligt större chans att du blir bemött på ett trevligt sätt om du är trevlig mot främmande. Visste du att befolkningsmängden i Sverige hade sjunkit drastiskt om det inte hade varit för invandringen? Det hade absolut inte varit bra! Fler människor som kan hjälpa att föra Sverige framåt är väl ändå en bra investering, om vi nu ska se det från det perspektivet. Tänk dig att du är en utsatt person som vill fly till en tryggare plats (vilket du anger dig för att vara), hade inte du då velat känna dig välkommen till ett annat, bättre land?

Gäst

2015-11-05 17:13

Jag tycker att vi måste stoppa invandringen och upprätta gränsskydd för att dom ska kunna fortsätta det hårda arbetet med att följa upp alla ansökningar om asyl osv.
Alla som är här illegalt borde också avhysas.
Om regering och alla berörda myndigheter tar sitt ansvar så kanske det går att rädda Sveriges folk undan fattigdom och /eller krig men då måste gränserna stängas, regering och myndigheter följa de lagar vi har.

Gäst

2015-11-05 20:28

Det som sker är ohållbart.

Gäst

2015-11-05 22:39

För att de är ohållbart som de är nu

Gäst

2015-11-06 10:51

Sverige har inte resurser till att klara va denna massinvandring.

Gäst

2015-11-06 11:18

Vi har en handlingsförlamad regering som inte inser det orimliga i att destabilisera Sverige bara för att få framstå som "god"

Gäst

2015-11-06 12:43

Därför att vi svenskar måste gå först! Både när det gäller jobb och bostäder. De som kommer hit är ofta kriminella och de som har råd att ta sig hit, inte de verkligen behövande som inte ställer en massa krav på att vi ska passa upp dom med både städning och matlagning medan dom sitter på sin röv och dricker kaffe och röker. Och sen vandaliserar dom boendet dom blir tilldelade för att det inte är bra nog!!!

Gäst

2015-11-06 17:25

Ska vara ett stopp nu.
Rosie

#288 Re: Re:

2015-11-07 05:21

#107: Gäst - Re:  

Det där är skitsnack. Våldtäkter har ökat lavinartat sedan 2012.hur ofta  blev flickor våldtagna i buskarna i skolan förut. 

Gäst

2015-11-07 05:58

Håller fullständigt med vad som skrivits, nu får det vara nog

Gäst

2015-11-07 06:21

Jag lever i ett område med 80-90% invandrare och alla brott har ökat drastiskt dom senaste 5 åren .Man blir utsatt för så mycket kränkningar idag som svensk och minoritet här i Vivalla. Jag har inte varit ute en enda kväll på fyra år sedan min son var utsatt för personrån på Julafton. De finns ingen trygghet längre. Brotten bara ökar tragiskt men sant. Har fått nog efter 43 år här som hyresgäst.

Gäst

2015-11-07 10:55

Det är nog nu.

Gäst

2015-11-07 22:05

För jag är orolig för stora flyktingström just till Sverige! det är inte konstig att de valde just Sverige pga bra välfärd trots det finns andra länder som inte alls har krig men mindre bra välfärd som de inte vill bo! Om jag flyr till någon land är det enda jag skulle slippa krig och "låna" bostad tillfälligt sen återvänder jag till hemlandet och bygga upp välfärd tillsammans med andra,enkelt! Se tex på andra världs krig när det tog slut då byggdes det upp bostäder ,välfärd, så människor kunde återvända även det fanns människor kvar som har kämpat tex motståndsrörelse.därför jag skrev på! Skattsökningar som jag knappast har råd med! För jag ät ensamstående mor så fan är det inte så lätt!
Per
Gäst

2015-11-08 06:45

Det finns gränser om man inte har för avsikt att sänka landet för alltid. Snart har vi ett moskeer överallt, mer otrygghet, våld mm. Sverige förändras snabbt nu till något som jag inte vill ha. Jag tänker på mina barn och barnbarn :(

Gäst

2015-11-08 11:58

Jag är orolig

Gäst

2015-11-09 19:21

Jag värnar det land som mina mor och farföräldrar byggt upp och lämnade åt kommande generationer.
Vägrar se på när regeringen raserar välfärden och förespråkar all kultur utom den Svenska.
Helt oacceptabelt.
En okontrollerad migrationspolitik är förödande för vårt land och kommande generationer oavsett ursprung.
Sverige är en stat för svenska medborgare i första hand
Bevara Sverige svenskt med allt vad det innebär för alla som bor och lever här. Alla.
Förståndig

#296 Re:

2015-11-11 09:43

#280: En besviken medborgare -  

Det är en myt att Sverige har låga födelsetal och behöver massinvandring. Det stjälper Sverige istället för hjälper att ta in lågutbildade utomeuropéer där en stor del aldrig kommer i jobb utan får försörjas av arbetande svenskar.

NEFERTITI

#297 Re:

2015-11-12 20:23

k NIJN#151: Detta är för jävligt, stoppa den hysteriska invandringen, nu får det fanemej vara nog, det har gått alldeles för långt, vi kan inte ta emot så här många flyktingar i vårt lilla land, det är ju bara flyktingar som gäller numer, sverige borde ta hand om sina egna först och främst, det här är ju sinnessjukt, politikerna vet inte vad dom håller på med, det finns ingen logik i detta, politikerna har ingen koll överhuvudtaget, dom borde omyndigförklaras. STOPPA VANSINNET

Gäst

2015-11-14 18:02

Det får vara nog nu, vi HAR inte råd!!!
Hur gärna folk vill tänka med hjärtat så får de börja tänka med hjärnan nu.

Gäst

2015-11-17 20:32

Vi måste självklart agera. Ungdomar som pluggat klart finns ej jobb till alla. Bostäder är brist. De finns arbetslösa i alla åldrar fas hit o fas dit. Sjuka står stilla i år för handläggningstiden är lång och handläggare verkar utbrända välfärden kan vi väl inte vara för stolta över då många pensionärer helst kvinnor ej har råd att bo själva( ett kryp in möjligt) dessa kvinnor var ofta hemma o tog hand om barnen. Och dessa pensionärer har varit med o gett vårt samhälle idag. Jag skäms. Vad skedde med schengenavtalet inom EU vid flyktinanstormningen. Skulle de vara öppna gränser även för dem? Vi har grekland ekonomisk kris med stora lån. Jag själv hamnade av skador i myndighet labyrinten som slutade med ren ekonomisk katastrof. Så ska man se på då några halkar in och ska ha pengar till sin familj o släkt innan de åker tillbaka som de så fint sade i tv som svar till reportern, varför åker ni ej hem? Jag trodde ett sådant svar skulle inehålla .. vi räds kriget.. Nä något luktar skunk o mkt mer finns o skriva men texten blev nog lång. Tack för mig om ni orkat läsa.

Gäst

2015-11-20 06:01

Därför att det har gått för långt, dessutom har vi ingen aning om vilka vi släpper in i vårt land, då de som kommer ej lämnar några id-handlingar och därför kan ljuga om vilket land de kommer ifrån. Vi vet inte om de har begått krigsbrott eller om de har ett kriminellt förflutet. Man borde inte få stanna om man inte lämnar korrekta personuppgifter. Regeringen struntar i svenska folket, sitt eget folk. Allt för att hjälpa andra folkslag, allt för att kunna kalla Sverige för en humanitär stormakt.
På bekostnad av framförallt våra äldre som byggt upp vår välfärd som nu urholkas mer och mer för oss svenskar, men för invandrare så finns det resurser. Vansinne!