Stoppa planerad förändring av skolorna i Trångsund och Skogås.

Gäst

2015-06-03 14:32

För att jag vill inte ha någon ändring.

Gäst

2015-06-03 14:45

För att jag är mormor till två barn i Edboskolan, som INTE vill ha någon ändring!

Gäst

2015-06-03 15:33

Vi bor bredvid Trångsundskolan,och fick inte ens plats där,vad är det för skitsnack att ni tänker hur det är bättre till barnen?Hur kan det vara bättre att bo bredvid skolan och inte få plats där?Och nu ska de barnen som inte fick plats,"bli av" med sin skola igen!

Gäst

2015-06-03 16:19

Hur ska man få rum F-6 i Sjötorpskolan som är sliten och redan har lektionssalar i baracker. Min son blev placerad där och enda fördelen är väl att det ju är en liten skola.

För att våra tjejer som gått F-5 och har fått upp en kompiskrets, redan behövt splittat klassen en gång, ska de behöva splittas igen och börjar om från början. Det är inte okej!

H2H

2015-06-03 16:27

Någon jäkla ordning får det vara. Har man valt en skola för 6 år sedan och barnen trivs kan man inte bara flytta på dom. Dags att sätta ner foten, nu får idiotin få ett Slut ta mig f**n. Inte alla som har ett barn. Vi har 5 och fyra går på dagis och skola. Till hösten 2016 kommer dom vara utspridda runt hela Skogås. Hämta och lämna är inte så smidigt som man planerade längre. Avslutningar, luciafirande. Ska man klona sig själv eller ???. 

Gäst

2015-06-03 16:36

Vrf ska man byta till en annan skola om man trivs i sin nuvarande skola. Det är fler som inte uppskattar idén än dom som uppskattar den. Om det nu är NÅN som vill att idén ska slutföras. 

Gäst

2015-06-03 16:56

den som bestämde den här skitsaken har gjort så att över 200 elever har fått en klump i magen och börjat grina. Att tänka att dom kanske aldrig få vara med sina älskade klasskompisar längre. Dom som bestämde det här och delvis rektorn på edboskolan fattar nog inte hur VI barn känner i ett sånt här läge. Och att rektorn (på edboskolan) precis har sagt att barns röster räknas och åndå bestämms ngt sånt här utan att ge barn (och föräldrarna) tid och tänka på saken. Och så kunde föräldrarna och barnen kanske kunna påverka saken. Fast även att skriva under era namn här kan påverka doms beslut. Och tänk att det just nu är större chans att den här idén blir av än att det inte blir av så snälla skriv under era namn här och alla i eran släkt dom tycker samma sak. Tack tack och tänk på oss barn.

Gäst

2015-06-03 17:10

För att jag tror att det annars kan fattas ett galet beslut!

Gäst

2015-06-03 17:13

Nej, detta är inte okej!

Kenta

#10 Helt fel...

2015-06-03 17:24

politiker tänk om tänk rätt

helt fel beslut att ändra våra skolor 

sen att lägga ett beslut så här nära semester o skollov i hopp att medborgarna inte ska reagera är lågt

nej Säg ifrån nu!!!!

innan det är försent

Gäst

2015-06-03 18:06

Förslaget är helt förkastligt och dåligt underbyggt!
Antalet elevplatser förändras inte genom omplacering av barnen. Det skapar bara onödiga utgifter för kommunen och skattebetalarna, samt otrygghet för barnen.
Argumentet att prioritera de minsta skolbarnens närhet till skolan får också på skam då mängder av dem får längre till skolan med förslaget än de har idag.
/Christer

Gäst

2015-06-03 18:09

För att jag gillar min skola och klass.

Gäst

2015-06-03 18:31

Jag har barnbarn som går i skolan där o jag vill ha bea skolgång för henne o hennes vänner.

Gäst

2015-06-03 18:47

Stoppa planerad förändring av skolorna i Trångsund och Skogås!!!!

Gäst

2015-06-03 18:58

Gillar inte förslaget som det ser ut nu. Man flyttar runt barn och platserna blir inte fler. Tycker att Huddinge kommun ska lägga krut på att bygga en f-3-skola om nu trycket och inflyttningen är så stor. Det här beskedet skapat stor oro för mina 03-barn. Känner att de redan fått vara försökskaniner i en rad skolprojekt som Huddinge Kommun genomfört under deras skolgång.

Gäst

2015-06-03 19:12

Hur kan ni politiker som sitter i Huddinge bara slänga fram nått sådant?!!! Jag vill inte tillhöra Huddinge Kommun. Ni struntar fullkomligt i medborgarna i Trångsund, Skogås.

Gäst

2015-06-03 19:14

Ett ogenomtänkt beslut som definitivt inte ligger i vårt eller våra barns intresse. Vore väl inte helt lyckat om man måste flytta för att få rimligt nära till skolan. 

Ulrika Söderman
Gäst

#18 NEJ till förslaget!

2015-06-03 19:19

En av anledningarna till att vi valde Edboskolan till våra barn var att de skulle ha den sällsynta förmånen och tryggheten att få gå hela sin skolgång i en och samma skola. 

Jag köper inte att det skulle vara okej eller bra att byta skola under den känsliga puberteten. En tid när stora som små förändringar är jobbiga att hantera. När barnen har svårt nog med sin identitet och att vara trygga med den de är. 

NEJ!!!

Öppna istället upp för fler skolor med klasserna F-9.

Gäst

2015-06-03 19:31

För att jag vill ha kvar min klass, mina vänner och lärare istället för att börja om på ruta ett.

Gäst

2015-06-03 19:45

Hur blir det flera platser om barnen flyttas runt?  Helt ologiskt!

Och att vi har fått informationen om detta bara två veckor innan beslutet ska fattas. Inte okej alltså!

Gäst

2015-06-03 19:50

För att jag är mån om mina barns trygghet i skolan.

Gäst

2015-06-03 19:57

Hur kan kommunen diskutera detta och släppa denna  information 1 vecka innan skolavslutning samt två veckor kvar till beslut?  Barnens bästa? Nää dessa 03 har redan drabbats hårt! 

Gäst

2015-06-03 20:08

Inte okej. Tänk lite vad ni gör mot barn!

Gäst

2015-06-03 20:14

Min dotter som nu går i edbo är mitt tredje barn i den skolan. De två stora barnen har haft en superbra skolgång och jag är en glad och stolt mor som har fått vara med på denna resan!!! Varför ändra något som varit så bra?????

Gäst

2015-06-03 20:15

Jag har svårt att förstå vad det är som blir bättre av det här! Blir det fler platser? Knappast. 

Det enda som händer är att man skapar en stor oro för barnen. En viktigt komponent för att barn ska lära sig, är att de känner trygghet. Det får de knappast med det här?