Förläng buss 69 från Centralen till Fridhemsplan

Försämringarna som omläggningen av buss 54 inneburit för boende på östra Kungsholmen är redan utförligt beskrivna. Att dra bort vår enda busslinje till city för att istället tvinga ner alla i underjorden för att åka en (1) station med T-banan är ingen bra lösning. Dessutom var det inte alls länge sedan som staden investerade i en rejäl mittrefug vid 54:ans hållplats Pipersgatan (se bild). Detta är i nuläget helt bortkastade pengar.

Så då ett förslag. Varför inte bara förlänga buss 69 från Centralen till Fridhemsplan. Skulle detta verkligen knäcka SL:s budget?

En fördel med detta förslag är att det inte ökar trängseln vid Sergels torg, där bussar och spårvagnar försöker samsas på de smala körbanor som finns kvar efter "utvecklingen" av platsen utanför Åhléns. 69:an kör redan där idag.54_hlp_Pipersgatan.jpg

Genom att skriva på godkänner jag att Michael Fransson kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: