En bastu med bad vid sjön Uttran

Kontakta namninsamlingens skapare

Namninsamling. En bastu med bad vid sjön Uttran. Lite information om hur det går.

2024-09-16 12:45:16

Hej!

Tack för att du bidragit till namninsamlingen gällande en bastu med bad vid sjön Uttran. Nu är vi uppe i hela 342 underskrifter. Syftet med insamlingen är att ge kommunen en bild av hur stort intresset för denna möjlighet är. Första steget är att få in de bestämmelser som skulle behövas för att göra bastun möjlig i den nya detaljplanen. Detaljplanen planeras antas efter årsskiftet, så det är lite bråttom. Kommunen vill även ha en part att för en dialog med så vår plan är att starta en förening som kan fylla den funktionen.

Återigen stort tack för att du skrivit på i namninsamlingen och känner du på dig att det finns någon i bekantskapskretsen eller i familjen som också skulle tycka det vore härligt att ta sig ett bastubad med dopp i sjön så sprid gärna denna länk vidare.

Henrik Tilja

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.