En bastu med bad vid sjön Uttran

Vill du bada bastu med dopp i sjön Uttran?

Rösta här så så kan det bli verklighet.

Finns det något härligare än att svalka sig i en sjö efter ett ångande bastubad? Drömmen om en bastu vid stranden har lockat oss länge. Långtifrån alla kommuninvånare har en sjötomt och därmed möjlighet till egna bastubad med dopp. Längtan efter badet är dock stor, under åren har vi talat med en uppsjö personer och familjer om idén och vi märker att intresset finns.

Just nu tar kommunen fram en ny detaljplan för Södra Ekdalen i Rönninge. Det innebär en möjlighet att ge detaljplanen bestämmelser som tillåter en bastu. Tillfället att förverkliga idén är därmed närmare än någonsin. Men för att kommunen ska göra det behöver de veta att det finns intresse bland allmänheten. Vi startar därför denna namninsamling. Så rösta för en bastu vid sjön om även du vill ha möjligheten till ett härligt bad.

Vi tänker oss en flytande men permanent och fast förankrad bastu vid stranden, typ bastuflotte. En bastu som är öppen för alla som vill bada, året om.

Genom att skriva på godkänner jag att Henrik Tilja kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: