Sjöstjärnas ridläger

De hoppar halta hästar. Slår hästarna med spö för att komma över hindrerna. Klappar mot hästarna och kastar grus/sand för att få dom över hindrerna. Då hästarna hoppar för de blir tvingade och skrämda.Även om hästen stannar flera gånger så jagar de dom. Dom slår dom på bakbenen med spö.  Rider på blöt mark vilket kan leda till en omkullridning vilket kan få både ryttare och häst allvarliga skador. Många har ridit omkull och skadat sig. När hästarna försöker stann så glider de bara in i hindrey vilket kan leda till väldigt allvarliga skador. Inte fri tillgång till vatten då dom står i spiltor 4-5 timmar om dagen. De får vatten 2 gånger per timme. Då de "vattnar hästarna". Hästar dricker mer än 2 gånger per timme. Dom står ju också ute i solen när de är 25+ grader. Deras vatten i hagarna är ofta brunt och gammalt och byts inte ofta. Unghästar på 3-4 år går 2 pass om dagen som är väldigt hårda. De är inte inridina ordentligt. Vissa hästar är en fara för sig själva och ryttaren då de stegrar och bockar. De går ungefär 3 veckor i rad två pass om dagen med noll vilo dagar. Utrustning sitter inte rätt. Då utrustning inte sitter rätt kan de skada hästen i slutändan. Killar får bara gå 5 dagar en speciell vecka medans tjejer får gå 8 dagar hela sommaren. Vilket är väldigt orättvist av sjöis. Då man ser extrema painface av många hästar på sjöis. De är bara stressade och uppjagade. Skulle varit så mycket bättre ok de ha,nar på något annat ställe där de tar hands om. Snälla skirv under så vi får stopp på dehär, Stoppa sjöis djurplågeri!

Alla som inte gillar sjöis hästhållning.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Alla som inte gillar sjöis hästhållning. kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: