Fyrverkeriuppror

Quoted post

Välj ett smeknamn

#746 Ämne

2012-01-03 01:49

Att förbjuda fyverkerier är absurt, en gammal tradition som de tycker att man ska ta bort, ska vi förbjuda bilar för att folk dör i trafiken, ska vi förbjuda köksknivar för att folk kan använda de för att mörda någon, djur som människa, ja vi kanske rent av ska förbjuda elen för att man kan få en stöt och dö en plågsam död av det? Nej, man kan inte förbjuda allt som är farligt, om man ska göra något är det att göra det svårare för minderåriga att få tag i fyverkerier, och få dem att förstå att de inte är leksaker. För som sagt, man kan inte förbjuda allt, då kan vi lika väl bo i en diktatur.

Och tro fan att folk kan skadas av detta, men det finns värre saker, t.ex drogkartellerna i Spanien, där människor flås levande. Det finns så mycket fler saker man kan lägga energi på istället. OCh alla ni som säger att det är miljöfarligt, Jag gissar på att ni kör omkring i en bil som går på biobränsle, ni slänger heller ingen mat, producerar inga sopor osv.. Har jag rätt? Nej Tänkte väll det.

Svar

Gäst

#753 Re: Ämne

2012-01-03 01:54:19

#746: Välj ett smeknamn - Ämne

skillnaden är att vi smäller av nyårsraketer i tusentals på en och samma stund. hade folk kört ihjäl varandra eller mördat varandra med kökskniv i tusenfalt på 2 minuter hade nog folk reagerat också. sen att jämnföra nyårsraketer som vi kan leva utan med ett människoliv? är du psykopat eller?

har du fattat något eller? visst att det är synd på naturen, men i slutänden är människan det svagaste djuret och vi kommer att dö först. nu tänker vi på djuren och deras hörsel + psyke. samt att ett par idioter sprängde av en hunds huvud. tänk till förfan innan du öppnar käften.

Veronica

#782 Re: Ämne

2012-01-03 02:20:15

#746: Välj ett smeknamn - Ämne

Man måste börja någonstans, och det är av naturen ett mänskligt beteende att börja i sin närmaste miljö. Har jag rätt? ja, jag tänkte väl det.