Sluta avliva katter med mina skattepengar!
- Namninsamling
- Uppdateringar 16
- Underskrifter 22 830
- Diskussion
- Statistik
- Behandling av personuppgifter
- Extra synlighet
Quoted post
//Hittekatter iFokus |
#665 Re: Re: Re: Re:2013-10-27 12:00Du skriver följande: "Jag kommentera bara en skribent som skrev att alla katter har rätt till ett liv. vilket dom inte har, jag som kattägare kan döda min katt när jag vill bara jag gör det på ett humant sätt. hur det är i vissa andra länder det bajsar jag i. Vad myndigheterna gör med katterna om dom ska skjuta dom eller vad dom nu ska göra, det kan jag för dålig om för å kunna ge ett utlåtande, och jag bryr mej inte så mycket för mig är det bara katter och jag tycker man ska ta katten för vad den är. Inte ge den egenskaper som den inte har. Men enligt er då så går det ju inte skjuta av nå katter dom blir ju bara fler.Och sen går det ju åt så mycket skattepengar verkar det som. Ja nå då kanske det är bäst att ni får bygga kattresrevat åt alla 150000 katterna i sverige det fixar ni väl snabbt". Mitt svar till dig: På det du skriver förstår jag att du är dåligt påläst som du också nämner att du är. Jag kan tycka att du ska läsa på i sakfrågan först innan du yttrar dig på det vis du gjort på ett sådant här forum som är knutet till en specifik namninsamling för en speciell sak. Om du som du säger "bajsar i hur det är i andra länder" - länder som faktiskt kommit mycket längre än vad vi gjort i Sverige blir det föga fruktsamt att diskutera med dig. Det blir bara dumt och enfaldigt. Du visar med ditt inlägg att du varken bryr dig eller är intresserad av att förkovra dig eller bli mer insatt i frågan. Att du då skriver här kan jag bara tyda som att ditt syfte är att provocera och reta upp oss. :( För övrigt hänvisat jag till tidigare svar och till den artikel som finns i Tillkännagivanden här i namninsamlingen.
|
Svar
Gäst |
#666 Re: Re: Re: Re: Re:2013-10-27 14:46:53#665: //Hittekatter iFokus - Re: Re: Re: Re: Jo jag har läst sakfrågan och läst dina källor och ingen expert är jag. Men jag är ändå lite tvivlande, jag tror ju inte en kommun eller nån stad ha tid om dom nu skulle ha fångat in tusen hemlösa katter att veterinärbesiktiga varenda en och vänta på lämpliga fosterhem det tar för lång tid. Det är inte prio 1 de finns viktigare saker på agendan, det är ju för böveln inga hemlösa människobarn det är ju trots allt bara katter.
Att det blir mer katter ju mer man skjuter, dom tamaste stryker med först och dom vilda skygga förökar sig etter värre tror jag inte heller på. Nä det hänger nog på att det är alldeles för många katter som det fylls på av hela tiden och alldeles för få kattjägare. Men det är nog inga problem ni har väl snart byggt kattreservat runt om i hela sverige bara ni inte bygger på min tomt. Det jag skrev att jag bajsar hur det är i andra länder betyder ju bara att jag bor i sverige jag lever efter dom lagarna som finns här. |
Rädda Rosa Huset
Lägg ner Public service
Öka stödet till Ukraina NU!
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Rädda föräldralösa och sjuka Genti: Låt honom stanna och få vård i Sverige!
Säg NEJ till beslutet att begränsa färdtjänsten i Håbo kommun
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Hjälp oss att rädda kulturen i Boden
884 Skapad: 2024-11-22
Låt Rami stanna hemma
616 Skapad: 2024-11-20
Överklagan NKSE 20241113
518 Skapad: 2024-11-15
Din underskrift kan rädda skogen vid Pärlälven!
1934 Skapad: 2024-04-26
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
77260 Skapad: 2022-02-13
Låt Halim stanna i Sverige/Let Halim stay in Sweden
410 Skapad: 2024-11-17
Haytham från Dalsland ska utvisas till Libanon: ”Skickar honom i döden”
405 Skapad: 2024-11-18
Bevara Oleby skola!
373 Skapad: 2024-11-20
Rädda vildmarksguideutbildningen Vigu
279 Skapad: 2024-11-17
Rädda Träslövs förskola!
278 Skapad: 2024-11-15
Stoppa utvisningen av Jack
431 Skapad: 2024-11-14
Nej till vindkraft på Björnhöjden i Sunne
240 Skapad: 2024-11-20
Fler och tätare färjeavgångar till Aspö – vi kräver snabba åtgärder!
200 Skapad: 2024-11-20
NEJ till Solcells Park i närområdet Bredaryd !
565 Skapad: 2024-11-08
Stoppa försäljningen av skolfartyget M/S Michael Sars!
1260 Skapad: 2024-11-03
Bevara Fridasroskolan
263 Skapad: 2024-11-14
Återuppliva Fellingsbros tågstation
167 Skapad: 2024-11-22
Låt åk 6 gå kvar på Väderstad skola!
153 Skapad: 2024-11-17
Sollentuna kommuns skolor ska vara bra skolor!
692 Skapad: 2024-09-16
Håll sporterna vid liv, rädda Västerås skatehall!
1209 Skapad: 2024-11-12