Stoppa nedläggningen av Överturingens skola!
Quoted post
Peter Larsson Ljusdal |
#52 Re: Re:2013-10-25 08:16#51: Jörgen Hansson - Re: en liten undran? skall ni skicka skolmaten via videolänk med? skall klasskamrater i andra skolan ha videolänk på skolgården? finns flera aspekter som ni inte tänker på. och det verkar mer som om det är ni i överturingen som verkar vara instängda i en box, och är rädd för förändring, och nej jag är inte rädd att använda mitt riktiga namn, |
Svar
Jörgen Hansson |
#53 Re: Re: Re:2013-10-25 08:30:27#52: Peter Larsson Ljusdal - Re: Re: Tack Peter, för att du presenterar dig. Jag tycker alltid att det är trevligare att föra en diskussion med en person och inte ett alias. Det skall du ha all credit för att du gör. Jag känner bara att det är dags att lyfta upp problematiken till ytan. Det är många som vill ha en levande landsbygd, men om allt skall handla om kronor och ören så kommer vi bara till ett moment 22. Jag tycker inte att lösningen på alla problem är att lägga ned. KANSKE lösningen är den, men har någon försökt sig på att se över alternativen? Har någon jämfört kostnaderna med att skicka elever kors och tvärs över landet? Observera, jag pratar inte BARA för Överturingens skola. Det finns mängder med skolor som ligger avsides och trångt till. Är lösningen verkligen att lägga ner allt? Jag har svårt att se att någon vill avveckla landsbygden, men vad är alternativet, om vi inte försöker finna kreativa lösningar? Min åsikt är att som EN SISTA utväg, när allt annat har prövats, då kan man lägga sig ner, ge upp och dö. Men till dess kommer jag att slåss för alternativ. Idag finns det ju mängder av skolor i städer som har obehöriga lärare. Vad är lösningen där? Skicka hem alla som är obehöriga? Då kommer det ju att bli lärarbrist. Det måste finnas lösningar på detta som gör att Sverige kan bli en av de främsta länderna när det kommer till skola och utbildning. Men tyvärr är det långt kvar. Men att ge upp, Never ever. Jag förstår problematiken med kostnader, men jag förstår inte lösningen att allt skall läggas ner. Om man kan sponsra idrotten, varför kan man inte sponsra utbildning? Om man kan donera till idrottsföreningar, varför kan man inte donera till utbildning? Är t.ex. idrott så mycket viktigare än utbildning? Finns det verkligen inte företag och eldssjälar i detta land som skulle vilja slå ett slag för utbildning? /Jörgen |
Elupproret i Skåne
Rädda Rosa Huset
Varför utvisa Mostafa???
Lägg ner Public service
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Rädda föräldralösa och sjuka Genti: Låt honom stanna och få vård i Sverige!
Säg NEJ till beslutet att begränsa färdtjänsten i Håbo kommun
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Rädda Vargen-Stoppa vargslakten!
3098 Skapad: 2025-01-03
Stoppa fyrverkerier för privatpersoner
16930 Skapad: 2022-11-30
Varför utvisa Mostafa???
1917 Skapad: 2024-11-28
Vi kräver ett stopp på sexsomnia-idiotin i svenskt rättsväsende!
589 Skapad: 2025-01-05
Låt Anastaciia stanna!
373 Skapad: 2025-01-05
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
80610 Skapad: 2022-02-13
Stoppa förtätningen av Blackeberg
108 Skapad: 2025-01-02
Behåll Zahra Bayati som lärare (lektor) för lärarutbildningen vid Göteborgs universitet! Skriv under och stöd oss studenter som vill ha kvar vår lärare.
626 Skapad: 2024-12-23
Stoppa moskébyggen i Stockholms län
90 Skapad: 2025-01-06
Nu räcker det! Orpos regering måste avgå
15934 Skapad: 2023-07-15
Rädda hunden Donna i Malmö
72 Skapad: 2025-01-03
Förbjud fyrverkerier för privatpersoner – skydda djur, människor och miljö
104 Skapad: 2024-12-30
Rädda Träslövs förskola!
463 Skapad: 2024-11-15
Stoppa Sveriges deltagande i kriget mot Ryssland
84 Skapad: 2024-12-30
Protest mot besluten som tas i Vansbro kommun
996 Skapad: 2024-12-16
Låt Grekiska Kiosken på Medis få vara kvar!
1022 Skapad: 2024-11-24
Låt Aman stanna!
936 Skapad: 2024-12-14
Nej till kärnkraft i Valdemarsvik
355 Skapad: 2024-12-06
Bevilja resning för alla sexualbrottsfall sedan 2009/ se över tillämpningen av samtyckeslagen
210 Skapad: 2024-11-10
Skriv under för alla människors grundläggande fri- och rättigheter - oavsett könsidentitet, ålder eller härstamning!
698 Skapad: 2024-11-13