Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post

Gäst

#659 Re:

2013-10-23 11:05

#658: - Katter och inga andra djur har några rättigheter. Det är endast vi människor som har rättigheter, äger jag en katt så får jag inte plåga den eller vanvårda den, men jag får avliva den på ett smärtfritt sätt när helst ja vill.

Svar

Hittekatter iFokus

#663 Re: Re:

2013-10-27 08:55:09

#659: - Re:

Undrar vad du egentligen menar med din kommentar: "Katter och inga andra djur har några rättigheter. Det är endast vi människor som har rättigheter, äger jag en katt så får jag inte plåga den eller vanvårda den, men jag får avliva den på ett smärtfritt sätt när helst ja vill".

Menar du att du pga av att det inte är förbjudet att avliva katter tycker det är fritt fram att våra mynigheter gör det på löpande band för dina skattepengar? Att du inte bryr dig om att detta sker? Eller varför skriver du som du gör i samband med denna namninsamling? Förtydliga dig gärna om du har några andra avsiktet än att bara provocera oss!

Det finns länder där det i lag är förbjudet att avliva friska sällskapsdjur. Även om vi inte har det i Sverige ännu är det ju inte kriminellt att visa katter och andra djur respekt och att ta avstånd från den hemska slit och släng mentalitet som råder och att skattepengar används på det här sättet. De enda som borde applådera detta är dem som tjänar pengar på det. (De som har avtal med polisen).

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...