Fyrverkeriuppror

En observerande ungdom.

/ #891 Lösning?

2012-01-03 05:19

Jag ser på denna sida att det är väldigt "många" som är emot smällare och fyrverkerier under nyår för att de skadar djurlivet kring och i folktäta städer, där upp emot 2 miljoner människor bor i.
Absolut är skadorna ett problem som måste åtgärdas.
Men prioritering av att cirka 1% av befolkningen ska bli mindre oroliga de två veckor före och efter nyår gentemot problem med avgaser, företagsindustrier etc. där inte bara djuren, utan även människor, natur och jorden i sig tar skada.
Bär vi verkligen prioritera detta med de få pengar som Sverige har kvar?
Varför inte lägga upp en prioriteringsplan där samtliga av er "djur och naturvänner" slår ihop er till en gemensam handling var gång?
Detta skulle på sikt ge mycket bättre konsekvenser än att ni sprider ut er i skaror på några tusen styck per åsikt då detta inte räknas som någon sorts "majoritet" i vårt nuvarande mer eller mindre förfallna demokrati samhälle.

Därför ber jag er, inte ni som skriver under, utan ni som skapar sidorna, att slå era väldigt medvetna huvuden ihop med andras medvetna huvuden och tänk ut en ordentlig plan på hur ni ska få igenom sådana lagförslag/ändringar.
Annars kommer lösningarna aldrig att komma...

Personligen har jag inga problem med fyrverkerier eller smällare i sig, då jag anser att deras påverkan på djur och naturliv är minimal jämfört med många andra. Det finns ju absolut idioter som använder det på fel sett.
Men då måste vi i stort sett bannlysa allt som är farligare än luft, för så länge människor har ont i sig, så kommer de skada djur och varandra på något sett.

Detta är bara åsikter, ingenting annat.
Accepterar kritik, andra åsikter och liknande, kommer dock ej svara på dem då jag inte har för avsikt att följa tråden längre!
Lycka till.