Fyrverkeriuppror

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Fyrverkeriuppror.

Gäst

#876 Re: Re:

2012-01-03 04:46

#873: Tommy.A - Re:  

har bott i gottsunda glad att jag kom därifrån och det brukar vara ganska stökigt där. men 1-2 timmar innan tolv slaget låter lite väl tråkigt ^^

Gäst

#877 Re: ...

2012-01-03 04:48

#851: Maeks - ... 

du har rätt med föräldrar och barn med fyrverkerier men texten till hund bilden är fejk för den bilden har kommit upp förut fast då var det med att stoppa djurvåld. men tycker att det är stackars hund att den råkade ut för sånt där :(

Gäst

2012-01-03 04:48

Jag har sett så mycket lidande bland djur som inte förstår oväsendet att jag inte kan ignorera det.

Gäst

2012-01-03 04:49

Det är ju sjukt att bara för människans nöja ska en massa djur vara rädda och gömma sig!
Jag skjuter inte raketer eftersom jag tänker på djuren och vad jag förståt inte ni heller och fan va bra ni är får jag säga! Kärlek till er!
har ni sätt dom nya sakerna dom kommit på, sånna här pappers lycktor som dom låter flyga iväg som små luftbalonger?
MYCKET bättre, inte ett ljud men väldigt vackra. alla borde köra bara sånna!

Gäst

#880 Re: Re: ...

2012-01-03 04:50

#857: - Re: ... 

det finns butiker som säljer året runt tror jag

Gäst

#881 Re:

2012-01-03 04:52

#862: -  

testen till hund bilden är fejk för bilden kom upp förut och det handlade om djurvåld och inte fyrverkerier.

Gäst

2012-01-03 04:53

Jag gråter och gråter! Trodde jag hadde sett det mesta!

Gäst

2012-01-03 04:57

ASSÅ fattar inte folk att texten till bilden är fejk för bilden har lagts upp förut på fcb och det handlade om djurvåld och inget om fyrverkerier. så jag fattar inte vad den här personen drar upp. ok att djur blir rädda av raketer och sånt men tyvär dom får leva med det för om inte jag har fel så kommer inte fyrverkerier förbjudas pga att djur blir rädda men sen e det en helt annan sak om folk missbrukar fyrverkerier med att skada människor eller djur. men som sagt texten e fejk till bilden.

Gäst

2012-01-03 04:57

Hoppas fplk snart får upp ögonen efter den bilden jag fick till skickat..

Gäst

#885 Re:

2012-01-03 04:58

#882: -  

bilden har inget med fyrverkerier att göra bilden har lagts upp förut och det handlade om djurvåld så texten till bilden är fejk men det är stackars hund.

Gäst

#886 Re:

2012-01-03 05:00

#879: -  

inte lika kul O.o

Gäst

2012-01-03 05:03

Nog nåt av de värsta ja sett.. fy fan!!!!! :((((

Gäst

#888 Re: lol

2012-01-03 05:07

#875: - lol

förr lr senare blir de de :)  stör allt å alla , de är fint men de stör för många så kommer nog bli ett förbud förr eller senare ;)

klart de är nyår men bara för att de är nyår så behöver man inte skrämma lusen av alla djur som finns , är ju inte bara hundar katter björnar älgar osv osv osv ossv osv är ju alla djur du skrämmer tönt.

Gäst

#889 LÄÄÄS SÅ JÄVLA DÅLIG STIL!!!!!!!! !!!!!

2012-01-03 05:09

Med detta menar jag at en organisation som ger sig ut för att värna om hundarnas väfärd, har använt sig av en bild - tagen ur ett helt annat sammanhang än ett gängse Nyårsfrande häri Sverige. Man kan lätt förleds att tro, att hundbilden är tagen i efterdyningarna av ett sådant firande vilket är LÖGN!!! Denna bild representerar två störda ynglingars beteende och handlar inte om vådan av att brassa av några nyårsraketer en nyårsafton MEN helt givet pasar ju bilden organisationens syten och DET gör mig riktigt jävla förbannad, när människor frsöker manipulera sina medmänniskor för att pracka på dem sina åsikter. Jag lider med denna hund och är en stor djurälskare och anser över lag att djurplågeri har för låga straffsatser men efter det hatar jag nog manipulation lika innerligt!

Gäst

#890 Re: Re: lol

2012-01-03 05:10

#888: - Re: lol 

men det är sånt djuren får leva med och bara för att jag säger emot behöver jag inte vara en tönt O.o

En observerande ungdom.

#891 Lösning?

2012-01-03 05:19

Jag ser på denna sida att det är väldigt "många" som är emot smällare och fyrverkerier under nyår för att de skadar djurlivet kring och i folktäta städer, där upp emot 2 miljoner människor bor i.
Absolut är skadorna ett problem som måste åtgärdas.
Men prioritering av att cirka 1% av befolkningen ska bli mindre oroliga de två veckor före och efter nyår gentemot problem med avgaser, företagsindustrier etc. där inte bara djuren, utan även människor, natur och jorden i sig tar skada.
Bär vi verkligen prioritera detta med de få pengar som Sverige har kvar?
Varför inte lägga upp en prioriteringsplan där samtliga av er "djur och naturvänner" slår ihop er till en gemensam handling var gång?
Detta skulle på sikt ge mycket bättre konsekvenser än att ni sprider ut er i skaror på några tusen styck per åsikt då detta inte räknas som någon sorts "majoritet" i vårt nuvarande mer eller mindre förfallna demokrati samhälle.

Därför ber jag er, inte ni som skriver under, utan ni som skapar sidorna, att slå era väldigt medvetna huvuden ihop med andras medvetna huvuden och tänk ut en ordentlig plan på hur ni ska få igenom sådana lagförslag/ändringar.
Annars kommer lösningarna aldrig att komma...

Personligen har jag inga problem med fyrverkerier eller smällare i sig, då jag anser att deras påverkan på djur och naturliv är minimal jämfört med många andra. Det finns ju absolut idioter som använder det på fel sett.
Men då måste vi i stort sett bannlysa allt som är farligare än luft, för så länge människor har ont i sig, så kommer de skada djur och varandra på något sett.

Detta är bara åsikter, ingenting annat.
Accepterar kritik, andra åsikter och liknande, kommer dock ej svara på dem då jag inte har för avsikt att följa tråden längre!
Lycka till.

Gäst

#892 Re: Re: Re: lol

2012-01-03 05:21

#890: - Re: Re: lol

lol tragiska jag hört sånt djuren får leva med . i din värld kanske men då lever du inte länge , inte utan dom. varför ska man göra nån rädd för raketer ?  eller idioti . gå med i insattsstyrkan om du vill se lite smällar. ser ta mig fan likadant ut . förutom att förr eller senare dör du om du inte har flytet med dig.

Gäst

#893 Re: Lösning?

2012-01-03 05:23

#891: En observerande ungdom. - Lösning?

kom på en bra lösning ist för bensin eller diesel så har du löst de . finns inte hästar till alla å alla å vissa är alergiska.

å El visst de är billigt men jävligt mkt faligare , om man tänker i bly

Gäst

#894 Re: Re: Re: Re: lol

2012-01-03 05:25

#892: - Re: Re: Re: lol 

jag skulle gärna vilja gå med i insatsstyrkan men jag förstår inte vad det har med djur och fyrverkerier och göra ???

Gäst

2012-01-03 05:44

Bara att ta tag i från alla håll. Någon ska väl reagera ...

Gäst

#896 Re: Re: Re: Re: Re: lol

2012-01-03 05:55

#894: - Re: Re: Re: Re: lol

tror jag skrev till fel person från första början ^^ , sry . Men fyverkerier är ju bomber ? är minst lika kraftiga , mer i vissa fall  beroende på . å djur äter vi / jag , men man ska inte behandla dom illa. ser inge vettigt med å delvis slösa våra skatte pengar på fyrverkeri då vi har hemlösa " inte alkoholister" å andra, varför skrämma up djuren dom blir rädda , du kanske inte sett ett rädd djur lr dylik men hoppas du slipper de.

Gäst

2012-01-03 06:04

Skäms ibland att vara människa!!!

Gäst

2012-01-03 06:09

Om texten till bilden är fejk eller ej så ursäktar detta ingenting! När det än är gjort, hur det än har gjorts!!! Vilken värld vi lever i??? Har vi inte bättre saker för oss?

Gäst

2012-01-03 06:16

För att jag såg bilden på den svårt skadade hunden OCH finns det så SJUKA "människor"(tveksamt om det är människor) så får ALLA som kan sköta sig och tycker om fyrverkeri stå tillbaks!

Gäst

2012-01-03 06:19

Fattar inte att man kan va så jävla dum