Stoppa Socialstyrelsens galenskap!

Agenten
Gäst

/ #89 Sopa självmorden under mattan..!!!

2015-08-09 22:20

Nu vill äcklen på Socialstyrelsen sopa självmorden inom psykiatrin under mattan, och använder argumentet att detta görs för att värna om patientsäkerheten - men är det psykiatrins verksamhet man värnar?!

Det existerar i princip ingen rättssäkerhet eller patientsäkerhet inom den psykiatriska vården. Detta är ett svar på alla negativa rapporter angående psykiatrin som utkommit på senare tid. Istället för att göra någonting för att ändra på psykvården så försöker man ta bort anmälningskrav och liknande för att försvåra för den verkliga statistiken av självmord och dylikt att komma fram!

Blir Socialstyrelsens förslag verklighet i januari år 2016 så kan vi räkna med att ingenting blir bättre inom psykvården.. Men det är då upp till vårdgivaren/Överläkaren att besluta om ifall vården gjort något fel och ifall självmorden skall anmälas in..

Naturligtvis kommer de aldrig att anse att vården agerat fel! De kommer aldrig att anmäla självmord.. Det kommer att bli ett enormt mörkertal och de som begår självmord inom vården kommer att behandlas som om de aldrig funnits på ett ungefär.

Detta är helt oacceptabelt och har absolut ingenting med patientsäkerheten att göra - det har enbart med psykiatrins verksamhet att göra! De skall inte behöva bättra sig. Sanningen om vården skall sopas under mattan.. Och patienterna inom psykvården är värdelösa och saknar ett människovärde, så dessa bör man inte ens föra statistik över vid eventuella självmord!!

Helt sjukt att Socialstyrelsen försöker att underlätta för psykvården att dölja antalet självmord. Skriv på detta upprop mot det här sjuka förslaget! Som tidigare slutenvårdad så anser inte jag att beslutet är till patientens fördel utan det är till för psykiatrin och landstingets skull.

De ska kunna blunda för problemen och fortsätta som om problemen inte finns. Precis som med mycket annat.. Usch vad äckliga de är.. Men i vilket fall, ifall någon begår självmord så kommer förmodligen media att ta up det i alla fall. De kan inte sopa självmorden under mattan! Jag är iaf den sista att tolerera det. Och kommer göra mitt bästa för att ta fram all psykiatrins skit under mattan.

All skit som jag anser är skadlig för patientsäkerheten, den säkerhet Socialstyrelsen använder som argument utan att det egentligen handlar om det..