uppdrag granskning granska hästmannens djurförbud

Gäst

/ #38

2014-09-30 04:56

Jag skäms över denna inskränkthet och brist på tillåtelse i detta land och i denna situation där en man som lever som vi alla borde göra, som människor i alla tider och i alla kulturer levt och brukat jorden och haft hand om djuren, före oss. Vad är det som styr att sådana här rättsövergrepp uppkommer? Är det pengar? Förtal? Okunskap? Är det avundsjuka? Ondskan fick iallafall råda och drabbade Stig-Anders som ingen av oss andra skulle klarat av med livet i behåll. Man undrar vad som var syftet ... Men jag har på känn att kärlekens kraft och rättvisan slutligen kommer att segra. För jag kan inte tänka mig ett annat slut på den här tragedin än att Stig-Anders, som är en så god och kärleksfull person, ska få upprättelse och få skaffa hästar igen. För varför skulle Hästmannen vara tvungen att leva resten av livet utan hästar ... Ta ifrån alla oss människor allt som står oss kärt och som vi vårdar ömt och har stort behov av - Vad blev det av oss då? Jag klarar inte ens att tänka tanken. / Sabina Håve, krönikör och författare