Begränsa fyrverkerierna

Polaris

/ #15 Vad sägs om sunt förnuft....

2013-12-29 15:10

När man skriver inlägg som är rent av hatiska så tappar jag både respekt för ens åsikt och kan nog inte annat tänka än att personen i fråga måste ha relativt lågt IQ när man inte kan motivera sin åsikt på ett bättre sätt än ta till skällsord samt fabricerad fakta. Syftar framförallt på dig "Låt våra traditioner va...". Om du försöker komma med argument som inte baserar sig på statistik utan åsikt så kan du inte heller förvänta dig att någon tar ditt "9 miljoner" på allvar. Diskussionen blir rent av löjlig. Jag föreslår att du sätter dig i skolbänken igen och kanske även tar en kurs inom retorik (ifall du inte vet vad det betyder föreslår jag hjärtligt att du åtminstone googlar det).

Gällande ämnet...Jag har både hundar och katter varav en del inte bryr sig om fyrverkerier och en del andra är livrädda. Jag anser att man bör respektera folks (samt djurs) rättigheter, åsikter, traditioner och ta i beakt samtliga. Därav är det väl kanon att förslagsvis enbart skjuta raketer mellan 18-02 på nyårsafton? I sådana här frågor är ju sällan alla nöjda med hur man kan lösa tvisten, men iaf så kan man ta hänsyn till alla parter utan att behöva starta ett bloggkrig.

Trött på folk som har fötts med en fungerande hjärna men inte verkar använda den...