Fyrverkeriuppror

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Fyrverkeriuppror.

Gäst

2012-01-03 12:46

Förbjud privata fyrverkerier och ordna kommunala på olika platser ...kan även vara som på valborgsmässoafton...att man/föreningar söker tillstånd för att anordna fyrverkerier.
Svårare än så behöver regering och riksdag inte göra det!
Birgitta Alm

Gäst

2012-01-03 12:49

ja det är helt rätt förbjud sådant

Gäst

2012-01-03 12:51

-..............
Madde

#1279 Re: Hitluuuh

2012-01-03 12:56

#1251: Gäst - Hitluuuh 

Hallå....hur gammal är du då???? Om det var så enkelt men det är väl inte bara ungar som skjuter raketer, det är mest vuxna fulla idioter som inte vet vad dom håller på med. Det skjuts ju raketer på allt, papperskorgar, bilar, fönsterrutor, människor, djur osv osv osv och som det ser ut dagen efter....vem får städa upp efter fyrverkerierna, inte är det dom som lekt med raketerna i alla fall. Nej det skulle skötas av kommnerna tex...några nyktra ansvarsfulla som vet vad dom håller på med och skjuter någon timme inte som det är nu, det skjuts ju för fan i flera veckor både före och efter jul och nyår.

Gäst

Det är både människor och djur som lider av detta meningslösa smällande.Bränder uppstår,djur plågas,människor lemlästar sig själva och andra.Detta vansinne måste förbjudas!

Gäst

Idioti att tillåta raketer, där jag bor skjuts det upp i tid och otid vid fester och bröllop. Jag är så trött på detta och hoppas verkligen på ett förbud, både för djurens skull och miljön.

Gäst

Jag tycker att det ska förbjudas, många skadas för att det inte finns förståelse för hur man skjuter raketer. Där vi bor går 10-12 åringar och skjuter. Det andra är alla djur, människor som ogillar ljudet och allt som kommer ut i luften.

Gäst

2012-01-03 12:57

Min fd make har givit fyrverkeri till mina barnen och har använt under januari, jag har talat dom att det var olagligt att använda dom fyrverkeri och vägrat lyssna på mig. Jag tyckte att förbjuda säljer fyrverkeri som förstöra miljön, djur och barnen istället för rislyktor är mycket vänliga miljön som Kina använder dom idag.
Trött på allt skjutande!

#1284 Raketer och smällare!

2012-01-03 13:00

Detta vansinniga smällande måste få ett förbud,bränder uppstår människor skadas,djur plågas...

Gäst

2012-01-03 13:05

vansinnigt!!! har också hund som avskyr det. man känner sig helt hjälplös. så många som använder det i helt fel syfte och rent barbariskt! jag struntar i vilket, det kan lika gärna förbjuda det helt och hållet.

Gäst

2012-01-03 13:06

Äntligen. Ett mycket bra initiativ. Lika lite som tex rökning finns det absolut ingenting som motiverar användandet av smällar. Helt djävla sjukt. Som i och för sig många andra saker i världen. Stoppa skiten. Lägg pengarna på något annat vettigare istället...

Gäst

2012-01-03 13:07

Jag har sett många mindre ålder barnen 7-15 ålder tänder på fyrverkeri utan vuxna skällskap överallt och skärper överallt eftersom städa upp inte efter sig som förstöra miljön. jag tycker att stoppa säljer fyrverkeri istället säljer vänliga miljön rislyktor som Kina använder dom idag.

Gäst

2012-01-03 13:08

ännu är det siste IDIOTEN född. Smaka samma kaka?

Gäst

2012-01-03 13:10

Fruktansvärt hemskt.. Barn ska inte ha tillgång till smällaren från första början !!!

Gäst

2012-01-03 13:19

Jag såg bilderna där någon satt en raket i munnen på en hund och tänt på, det är bara så vidrigt.

Gäst

2012-01-03 13:21

Det är på tiden!

Gäst

2012-01-03 13:23

tycker det ska sluta att säljas!!!

Gäst

2012-01-03 13:24

Om man nu inte vill ta hänsyn till våra djur och absolut vill bli av med pengarna som läggs raketer och dyl.gör en Nyårsbrasa och bränn pengarna, tyst och stilla

Gäst

2012-01-03 13:25

För vår allas miljö, människor, tama o vilda djurs skull måste vi stoppa fyrverkerierna. De finns ju även vuxna barn som inte använder fyrverkeripjäserna för dess rätta syfte utan istället använder dem som rena tortyrredskap. Detta kan jag bara inte acceptera längre. Slutade att köpa fyrverkeripjäser för ca 20 år sedan för miljögifternas skull kan inte minnas att de då användes till något annat än till att fira högtider?? Smällarna försvann ju strax efter för att barn hade skadats o för att äldre barn också tyckte att det gav lite extrakrydda åt tillvaron att skrämma bl.a. hundar o pensionärer!!!!!
Så varför ska vi fortsätta med dessa???????
Visst, jag tittar också ut genom fönstret en stund på nyårsafton men skulle inte känna någon avsaknad om de försvann nä tvärtom kunde jag sucka o låta axlarna sjunka ner då och sluta oroa mig för tortyr av djur o andra illdåd som nuförtiden skapas p.g.a. fyrverkeripjäser. Dessutom, vad kostar inte alla olyckstillbud p.g.a. dessa oss skattebetalare??
Istället kunde dessa pengar läggas på forskning inom sjukvården.......det finns fortfarande en hel del som ännu inte lösts som är i stort behov av pengar!
Mitt yrke är en sån där underbetald sjuksköterska, ni vet!?!

Gäst

2012-01-03 13:26

Vi har haft en helvetes nyår tack vare fyrverikerier, vi har en fruktansvärt skott-rädd hund och han vågar fortfarande inte vistas ute, fastän det är den 3/1 och allt smällande har upphört. Vår hund hade sådan panik och hjärtklappning så vi trodde att han inte skulle överleva nyårsnatten. Förbjud den där jävla skiten och det fort. Det finns människor i vårt land som far illa av det här också. punkt slut!

Gäst

2012-01-03 13:27

Av så många anledningar borde fyrverkerier hos allmänheten förbjudas! Några av många anledningar är: för miljön, för djuren, för människor (både de som skräms av raketerna och i preventativt syfte; inte skada någon)

Gäst

2012-01-03 13:28

Jag vet inte riktigt hur man ska kunna lösa ett sånt här problem, min enda idé är att det hade varit bättre att förbjuda fyrverkerier helt och hållet men det hade ju naturligtvis inte gått hem hos alla. Människan väsnas tillräckligt så jag anser inte att djur, funktionshindrade och krigsveteraner/offer ska behöva bli lidande för andras underhållning. Jag kan hålla med om att det är fint att se på men när andra blir lidande så har det gått för långt.

Gäst

2012-01-03 13:29

jag har hund själv som är livrädd när det smäller.och vissa människor som smäller skjuter hur som helst :(
det är bra att någon tar tag i att få ett slut på det här
realist

#1299 vilket gnäll!

2012-01-03 13:30

Fyrverkerier till nyår sker 1gg per år, jag kan förstå med argument om miljö,men ni
Som säger för människors skull,och djur. Sån jävla dubbel moral då jag mår illa, skall vi då förbjuda fordon,som spyr ut kemikalier och kör ihjäl människor som djur?! Men jag har inte sett ngn ta upp detta?
Vi som vill ha kvar dessa underbara raketer har en åsikt med,så vi kan ju inte bara förbjuda för era åsikter?! Kallas för övrigt demokrati!
Ge upp, förbudet kommer inte gå igenom, försök istället fokusera på de saker som spelar roll,frågan är då, om man förbjuder ngt så är det alltid de som blir lidande! Var glada att det smälls på nyår och inte,nationaldagen,påsk osv.

Gäst

2012-01-03 13:30

?