Fyrverkeriuppror

Gäst

/ #1294

2012-01-03 13:25

För vår allas miljö, människor, tama o vilda djurs skull måste vi stoppa fyrverkerierna. De finns ju även vuxna barn som inte använder fyrverkeripjäserna för dess rätta syfte utan istället använder dem som rena tortyrredskap. Detta kan jag bara inte acceptera längre. Slutade att köpa fyrverkeripjäser för ca 20 år sedan för miljögifternas skull kan inte minnas att de då användes till något annat än till att fira högtider?? Smällarna försvann ju strax efter för att barn hade skadats o för att äldre barn också tyckte att det gav lite extrakrydda åt tillvaron att skrämma bl.a. hundar o pensionärer!!!!!
Så varför ska vi fortsätta med dessa???????
Visst, jag tittar också ut genom fönstret en stund på nyårsafton men skulle inte känna någon avsaknad om de försvann nä tvärtom kunde jag sucka o låta axlarna sjunka ner då och sluta oroa mig för tortyr av djur o andra illdåd som nuförtiden skapas p.g.a. fyrverkeripjäser. Dessutom, vad kostar inte alla olyckstillbud p.g.a. dessa oss skattebetalare??
Istället kunde dessa pengar läggas på forskning inom sjukvården.......det finns fortfarande en hel del som ännu inte lösts som är i stort behov av pengar!
Mitt yrke är en sån där underbetald sjuksköterska, ni vet!?!