Regering och Läkemedelsverk – värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!

Gäst

2016-08-18 07:40

Låt oss vuxna själva bestämma över den vård vi väljer. Toppstyrning på detta vis anstår inte ett demokratiskt samhälle!

Gäst

2016-08-18 08:09

Jag litar mer på alternativmediciner , med skonsammare behandlingar och många färre ,om ens några, biverkningar,än jag litar på skolmedicinen ,med ofta många och i vissa fall svåra, biverkningar!

Gäst

2016-08-18 09:35

Regering och Läkemedelsverket skall skydda oss från Farliga/giftiga mediciner i sina kotroller, inte stoppa naturläkemedel som kan hjälpa människor.
Pengar får aldrig styra dom offentliga organisationer som skall skydda befolkningen och att läkemedelverket med tydlighet börjar styras för mycket av industrin är helt enkelt bedrövligt när ambitionen skall vara att kotrollera/stoppa mediciner med farliga biverkningar och inte låta sig styras/lobbas av industrin. luktar korruption lång väg. Rätt mediciner eller hälsokost skall vara en själklarhet att var och en själv få ha ett fritt val vilket man vill välja, utan påverkan från Läkemedelsverket och deras vinstintressen.

Gäst

2016-08-18 09:37

Jag är väldigt upprörd över hur den offentliga sektorn går i läkemedels- och även livsmedelsindustrins ledband. Enorma vinster kan göras i flera led (skadliga läkemedel såväl som livsmedel ger upphov till ytterligare "behov" av vinstdrivande läkemedel) vilket propagandister mot "vinster i välfärden" inte förefaller kunna ta in.

Gäst

2016-08-18 09:49

Därför att det pågår så oblyga försök från den stora vinstrika läkemedelsindustrin att ta död på alternativ till de (oftast skadliga) piller som man själv prånglar ut efter försök där man inte tillåter offentlighet till ALLA resultaten av försöken. Forskningsfusk och cyniskt geschäft är knappt förnamnet! Fram för alternativ, som även om de kanske inte alltid hjälper, åtminstone inte skadar patienten. Det är mer än man kan säga om de flesta piller från läkemedelsföretagen!

Gäst

2016-08-18 11:11

Jag tror på valfrihet inom vård och omsorg gällande behandlingsmetodik, läkemedel, vårdhus osv. Det ska vara en rättighet i ett öppet och modernt demokratiskt samhälle att själv få välja vilket läkesystem och medicinfilosofi som man vill behandlas inom.

Gäst

2016-08-18 11:37

Alla har rätt till ett eget val!!!
De s.k. läkemedlen uppfyller endast en symtomlindrande och ingen läkande verkan alls! De ger heller ingen effekt på den bakomliggande orsaken till de s.k. "vällevnadssjukdomarna",
men alltid dåliga biverkningar!!! MVH / Lena

Gäst

2016-08-18 11:45

Hälsofrihet! Precis som i Tyskland bör svenska medborgare ha rätt att själva få bestämma hur de vill förebygga sjukdomar och läka sin kropp.Vi äger fortfarande vår kropp och har det yttersta ansvaret för den.
Sverige ligger långt efter andra europeiska länder och är bakåtsträvande istället för progressivt i sitt förhållningssätt till hur naturmedel kan vara effektivt som komplementärmedicinsk behandling Låt oss få bestämma själva.Tack Kerstin Salen (hälsoskribent i Sverige)

Gäst

2016-08-18 12:02

Klart alla själva ska välja vilken vård man vill ha. Drömmer om samarbete.,

Gäst

2016-08-18 12:24

Det är rena rama maffiametoderna som råder i Sverige. De starkaste, läs läkemedelsverket, styr och påverkar våra lagar och regler till sin egen fördel helt utan skrupler, bara för vinstens skull, inte för att våra innevånare ska må bra och få välja sin vårdform själva!

Gäst

2016-08-18 12:49

Vill värna om rätten att bestämma över sin egen hälsa

Gäst

2016-08-18 14:03

Man ska själva få bestämma vad som är bäst för en själv och det ska inga politiker lägga sig utan de ska tjäna folket och inte låta sina egna personliga åsikter sabotera för den delen av befolkningen som inte tycker som dom

Gäst

2016-08-18 18:01

Vi skall ha frihet och välja vilken metod vi ha.Alternativ är den bästa utan gifter och som kan göra oss friska vilket medicinerna inte gör.Bar en massa gifter som gör oss sjukare.

Gäst

2016-08-18 19:34

Regeringen måste följa lagarna som finns.

Gäst

2016-08-19 00:18

Viktigt att vi har tillgång till naturliga läkemedel och i möjligaste mån undviker kemikalier och deras negativa biverkningar.

Gäst

2016-08-19 02:10

Jag skrev under denna petition pga att jag vill kunna bota min ohälsa utan att drabbas av de biverkningar som vanliga läkemedel medför. Jag vill ha lika många alternativ som i övriga Europa. Särskilt gäller detta behandling av cancer, diabetes, ångest och depression. Jag vill att effektiva naturläkemedel ska ingå i högkostnadsskyddet.

Gäst

2016-08-19 05:35

Jag anser att alternativmedicin skall vara lika accepterat som nymodern medicinering och pat skall själv få välja vilket denna föredrar.
Om någon skall det bli billigare att ta godkänd alternativmedicin till marknaden och subventionerat till slutanvändare (läs pat).

Gäst

2016-08-19 06:57

Alla har rätt att välja själv på vilket sätt dom vill läka sig själva.

Gäst

2016-08-19 08:18

Jag gillar inte att politiker faller undan för lobbyisters påtryckningar. Detta kan ses som ett rent beställningsverk från läkemedelsindustrilobbyn. Men jag är inget stort fan av homeopati vilket jag anser vara humbug och kvacksalveri.

Gäst

2016-08-19 09:06

Trodde inte Sverige var så i klorna på Big Pharma så vi hellre gynnar deras girighet än svenska folkets hälsa.

Gäst

2016-08-19 10:57

Vi måste få lov att välja behandlingar utan skadliga mediciner!

Gäst

2016-08-19 12:33

Jag vill värna om alternativmedicinen

Gäst

2016-08-19 13:50

Jag har enormt negativa erfarenheter av den s k skolmedicinen. Tack vare att jag sedan slutet av 60-talet ej låtit vaccinera mig mot bland annat influensa så har jag sedan dess hållit mig frisk. Däremot har jag sedan 70-talet påtvingats flera skandalöst destruktiva sorters psykofarmaka till följd av en förljugen diagnos på livstid. Läkemedelsindustrin, psykiatrin, sjuk(van)vården är enbart av ondo bland annat på grund av makt- och penningbegär.

Gäst

2016-08-19 14:38

För det är viktigt att Alternativa möjligheter, t.ex,Naturmedel och Homepati,,,, fungerar,,,,, och ska inte uteslutas från vårt land,,,, många läkemedel man blir dålig av

Gäst

2016-08-19 17:23

Alternativmedicin har hjälpt både mig och min familj