Upprop för Hertsöskolan!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Upprop för Hertsöskolan!.
Gäst |
#792015-10-21 19:33Jag är hertsöbo och har två söner som är 5 och10 år jag tänker på deras framtid och på alla andra barn som är på området. I dag har vi en välfungerande skolverksamhet fritidsverskamhet och idrottsverksamhet som vi är solta över och som vi är rädda om. Min vision är att vi tillsammans ska fortsätta att utveckla Hertsön till ett ännu mera attraktivt område att bo på och därför stödjer jag denna petition. MVH Isabell Taivalsaari |
cina |
#80 skola på hertsön! !2015-10-21 20:09Luleås största bästa och mest privilegierade område ska självklart behålla skola från 1 år till åk 9!! |
Carina |
#81 Vi är stolt!!2015-10-21 20:54Med eller utan funktionshinder är detta ett otroligt korkat underlag. Tänk dig själv att ta ut kontoret till Ica maxi kön en vanlig vardag...tänk ljudet....koncentrationen...försök kommunicera...försök lyssna...försök prestera. Tänk då en dag med lite fler människor...kanske en julrea...Fler människor (elever)...innebär ännu svårare koncentration. Vad/hur/när ska en elev veta vart man ska, vad man ska prestera eller...iaf...bör prestera i detta kaos på upp till fem-sex-sju, ja kanske ännu fler parallellklasser. Har inte våra elever svårt att prestera så kommer de definitivt att ha det svårt att komma att synas, höras, kommunicera i de kommande klasserna som säkerligen kommer att sluta på minst ett 30 tal elever /klass inom en snar framtid. Det "ska inte sparas" heter det -än så länge, tids nog inom en snar framtid kommer ni att se till att våra barn kommer att få en svårare framtid, en osäkrare trygghet. En stor skola där ni med ert underlag kommer att vilja göra våra barn anonyma. Kulturskolan, svedje skolan är en av Luleås bästa skolor. Har ni hört deras sång. Kom och lyssna på framtids kören med "hertsön i vårt ♡". Vi är stolta hertsö bor. Vi är stolt över mångfalden. Över våra skolor. Över vår miljö. Över vår sammanhållning, badhus, Idrotts verksamheten, naturen, miljögården..Listan kan göras lång. Mycket lång! Luleås största bostads område måste självklart få möjlighet att behålla sina skolor, elevernas framtid, hertsöns framtid! Carina Sammelii jag flyttade till hertsön för 10 år sedan med min familj. Vi sökte oss till Hertsön just på grund av allt detta. Att Hertsön verkligen har allt -försök inte ta ifrån oss detta! Inte för att höra (inlägg NSD) "att vi ska kunna planera vart man vill bo i framtiden". Vi vill bo kvar på Hertsön med en skola från de underbara förskolorna som finns utplacerade på olika ställen med fokus på trygghet&närheten mellan hemmet&förskolan, underbara kulturskolan svedje samt en 4-9 skola med en mångfald som berikar våra barn. Du får mer än gärna kommentera hur du tänkte här! ? Kan det vara så att vi lägger ner Hertsön helt & hållet också öppnar vi upp ett "nytt Luleå," där vi alla heter "nya kronan"& vi alla tänker samma, uppför oss likadant. Vi bygger ett nytt höstadium där alla elever ryms till och med de elever med diverse diagnoser och tillsammans ger vi våra barn ett uppväxt med en stor skola där alla (inte) platsar. Är det då man inte bara börjar välja de privata skolorna utan även efterlyser att någon person som ser till tryggheter och börjar med privata stadsdelar då kommer jag vara den som anmäler mig först. Vi bor här på hertsön för att vi vill det! Snabba på med bygger av hertsö heden. Fler vill bo här & Välkommen säger vi till dem oavsett bakgrund.
Vi trivs med hertsöns förskolor, fritids hem & skolor rör inte dem!!! |
Emelie |
#82 Kvar! !2015-10-21 22:11Självklart ska hertsön ha en skola 0-17!! Rör inte våra skolor!! Satsa på att få tlllbaka lärarna som lämnat arbetet för att de inte vill arbeta med alla stora förändringar ni hittar på!! -Lägg kostnaderna på rätt saker & tänk på barnens trygghet!! -på hertsön i en skola för alla. |
Allan |
#83 självklarhet2015-10-22 14:59Att Hertsön ska behålla sina skor. Svammel är ert underlag . Behåll lärarna ist och skräm inte iväg de få som finns kvar! |
Gäst |
#862015-10-22 17:36En av Luleås mest betydelsefulla, multikulturella stadsdelar ska självfallet ha en skola för de äldre grundskoleeleverna! |
Gäst |
#872015-10-24 02:26Jag har 3 barn som är i skolåldern och för oss är de en trygghet att barnen har nära till skolan och att skolan inte har så mycke elever. De känns inte bra att våra barn ska gå långt till skolan, föräldranätet tappas och många barn kan få de svårare i en skola med många barn i. En av anledningen varför vi flyttade hit,var att AlLLT fanns här på hertön. |
anna |
#88 Re: Vi är stolt!!2015-10-25 21:07Mkt bra! |
Gäst |
#902015-11-03 08:31Avrusta servicen på Hertsön ( vc, badhus, skolor mm) samtidigt som man planerar för 1000 nya medborgare. Hur tänkte ni nu?.... |
Gäst |
#922015-11-19 12:02Jag är inte alls insatt i den här frågan då jag är nyligt flyttat tillbaka till Luleå, men här är förslag på frågor som jag spontant tänker att kan vara värt att ställa sig för att få ett lite bättre helhetsperspektiv innan man tar beslut: - Hur påverkas biblioteket? ( blir det lättare att få en relation med de ungdomar som bor i området ?) - Hur påverkar det barnens mer "spontana idrottande"? Att man t.ex. efter skolan går och spelar lite fotboll och badar på badhuset när man ändå är i närområdet, cyklar till skolan. De flesta vet nog att motion är super för inlärning. - Hur stora blir klasserna efter sammanslagningen? Bättre eller sämre för inlärning? - Hur påverkar sammanslagningen lärarnas arbetssituation? ...kan bidra till kostnader för sjukskrivningar. Lärare som inte mår bra eller är sjukskrivna påverkar elevernas prestation enligt studier - Hur påverkar detta de redan skoltrötta barnens vilja att åka till skolan? - Hur påverkas barns mående av mindre undervisning på grönområden? - Vad har närheten till skolan för effekt på ett så stort bostadsområde som Hertsön? Påverkar det statusen? Många familjer väljer att flytta till områden där det är nära till skola.
|
Gäst |
#932015-11-24 16:22Att behålla hertsöskolan hoppas jag ni förstår. Alternativ till att röra just skolorna på hertsön finns dessvärre inte. Mvh / Anders med familj |
|
Öka stödet till Ukraina NU!
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Rädda föräldralösa och sjuka Genti: Låt honom stanna och få vård i Sverige!
Säg NEJ till beslutet att begränsa färdtjänsten i Håbo kommun
Rädda Rosa Huset
Lägg ner Public service
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Hjälp oss att rädda kulturen i Boden
1059 Skapad: 2024-11-22
Låt Rami stanna hemma
656 Skapad: 2024-11-20
Din underskrift kan rädda skogen vid Pärlälven!
2032 Skapad: 2024-04-26
Överklagan NKSE 20241113
520 Skapad: 2024-11-15
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
77295 Skapad: 2022-02-13
Låt Halim stanna i Sverige/Let Halim stay in Sweden
416 Skapad: 2024-11-17
Haytham från Dalsland ska utvisas till Libanon: ”Skickar honom i döden”
408 Skapad: 2024-11-18
Bevara Oleby skola!
390 Skapad: 2024-11-20
Nej till vindkraft på Björnhöjden i Sunne
319 Skapad: 2024-11-20
Rädda vildmarksguideutbildningen Vigu
283 Skapad: 2024-11-17
Stoppa utvisningen av Jack
450 Skapad: 2024-11-14
Fler och tätare färjeavgångar till Aspö – vi kräver snabba åtgärder!
204 Skapad: 2024-11-20
Rädda Träslövs förskola!
285 Skapad: 2024-11-15
Återuppliva Fellingsbros tågstation
192 Skapad: 2024-11-22
NEJ till Solcells Park i närområdet Bredaryd !
566 Skapad: 2024-11-08
Stoppa försäljningen av skolfartyget M/S Michael Sars!
1261 Skapad: 2024-11-03
Bevara Fridasroskolan
264 Skapad: 2024-11-14
Låt åk 6 gå kvar på Väderstad skola!
156 Skapad: 2024-11-17
Sollentuna kommuns skolor ska vara bra skolor!
692 Skapad: 2024-09-16
Centraliseringen av barnen i Borgå till allt större enheter måste upphöra och stadens livskraft bevaras!
2914 Skapad: 2024-10-07