Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post

Gäst

#773 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-26 06:17

#766: Hittekatter iFokus - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ja nu är de ju så att jag skulle ju aldrig skaffa mig ett husdjur hund eller katt om jag inte tycker om dom , även om jag fick dom gratis. Och jag ser inge fel i att sätta ett nackskott i min hund eller katt om jag tröttnade på dom. Det viktiga är att jag är mån om min hund eller katt och ser till att den har det bra medans den lever.

Om jag hade betalt 20.000:- för min hund och jag inte kunde ha kvar den nå mer, och det inte gick å sälja eller omplacera eller skänka bort den. ja då hade jag satt ett nackskott i  den. Men det är klart visst skulle det ju svida!

Svar

Gäst

#774 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-26 08:54:36

#773: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Synd att man inte kan göra så med människor också utan det ska klassas som mord!
Tröttnar på ett barn eller vuxen varför inte få dra ett nackskott då?

Människor är djur i grunden även om vi inte tror det pga vi som är så smarta, vilket vi egentligen inte är.
Egotrippade är vi samt leker Gud!
Att se ett djur som en ägodel likt ett död föremål som bil, tv osv är skrattretande och sorgligt! Ännu ett tecken på människans osmarthet.

tycker det är verkligen är synd att du tänker på det spåret oavsett och ja jag tycker att djur är ett liv likt människa.
Skaffar du ett djur, så har du det ansvaret. Skaffa inte ett djur om du skulle tröttna på denne.
Jag avråder dig att skaffa iaf med din syn och tyvärr är du inte ensam.

Omplacerat djur och hört så många olika versioner av ursäkter.
Den enda ursäkten jag har accepterat är att man ser att djuret lider att denne inte får det vad denne behöver.

Så skaffa inte ett djur eller jo skaffa ko, gris eller något annat som kommer till mer värde av att sätta nackskott än att döda en hund och katt pga tristess av denne.

Hittekatter iFokus

#775 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-26 09:03:19

#773: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Lyd nu mitt råd - skaffa inga djur alls! Lägg pengarna på välgörenhet istället. Skriv inte heller några flera inlägg här om dina förbaskade nackskott. Det passar inte här och kommer i fortsättningen att tas bort. Du får söka dig till andra ställen om du nu tycker det är så kul att provocera människor. Punkt, Slut!

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...