Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post

Hittekatter iFokus

#756 Re: Re: Re: Re:

2013-12-15 13:44

#755: - Re: Re: Re:

Du skriver: "Det är nog mer människor som tycker att vi ska kunna avliva våra husdjur när vi behagar.Ett husdjur som hund eller katt är ju en ägodel".

Tror kanske att du skriver som du gör för att provocera oss som sympatiserar med den här protestlistan. Om du verkligen menar det du skriver vill vi säga dig detta: Det är just den synen som behöver ändras. Att människor ser på levande djur som en sak, ett objekt, en förbrukningsartikel som man gör sig av med (läs dödar) när man tröttnar på det. Man borde inte skaffa sig sällskapsdjur med den synen. Det är synd och skam helt enkelt. Det finns ju naturtrogna djur av plysch istället som ni kan köpa. (Tyvärr oftast dyrare än en livs levande huskatt som det fortfarande går att få gratis).

Svar

Gäst

#758 Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-16 17:36:39

#756: Hittekatter iFokus - Re: Re: Re: Re:

Nog är det väl dom flesta som har ett husdjur hund eller katt väldigt mån om dom,iallafall dom jag känner. Det skulle jag å vara om jag ägde exempelvis en katt. jag hade sett den som en familjemedlem. men om jag av en eller annan anledning var tvungen och göra mig av med katten så skulle jag nog försöka  skänka bort den. gick inte det så ska jag ha rätt och avliva den. Det är ju trots allt ingen människa som avlivas det är bara ett djur. Det tycker du väl inte är fel,,eller?

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...