Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post

Gäst

2013-11-07 20:17

Att placera tusentals katter med befintliga medel vet jag inte om jag tror är möjligt då jag själv tagit hand om hemlösa katter på ideell basis och vet hur komplext, tidskrävande och tålamodsprövande arbete det är. Men jag tror alltid att all befintlig verksamhet är värd att utvärdera och utveckla och skriver därför på detta upprop. Kattens liv är värt att arbeta för! Utbildning och mer kunskap behövs!

Svar

Hittekatter.iFokus.se

#732 Re:

2013-11-10 14:50:25

#726: -

Du ställer dig följande fråga: "Att placera tusentals katter med befintliga medel vet jag inte om jag tror är möjligt då jag själv tagit hand om hemlösa katter på ideell basis och vet hur komplext, tidskrävande och tålamodsprövande arbete det är".

Man kan se det ur flera synvinklar. Om ideella krafter (som är dem som till 99,9% jobbar med hemlösa katter) fick ta del av de medel som våra myndigheter idag istället lägger på infångning, uppstallning och avlivning skulle mycket mera kunna göras för katterna. Sedan måste det läggas mycket mera krut på förebyggande arbete av typen kastrering och information till kattägare. Detta kombinerat med TNR-metoden så skulle det snart bli skillnad. Det har det blivit i andra länder som haft det ännu besvärligare med hemlösa katter. Det skulle givetvis gå även i Sverige.

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...