Låt Lisa komma hem!

Quoted post

Gäst

#669 Re: Re:

2013-10-22 06:49

#668: - Re:  

Läs det jag skrev igen.

Skrev jag inte "om soc gjort fel så kämpa då på rätt ställe och gå då inte och smutskasta familjehemmet".

Ni har ju inte pratat med familjehemmet och soc ger er inte all info så ni vet ju bara morföräldrarnas sida och medias. Det hjälper inte "Lisa" att anmäla familjehemmet eller spy galla över familjehemmet, det gör inte "Lisa" trygg och hjälper henne inte på något sätt. Tänk om soc skulle flytta henne en gång till pga av er, skulle det kännas bra för er då som vill hjälpa henne? För då är det ni som skapar henne ytterligare ett trauma.

Vi får inte vara med i facebookgruppen utan där blir vi utkastade, varför kan jag undra.

Svar

Undrande

#670 Re: Re: Re:

2013-10-23 09:02:57

#669: - Re: Re:  

Jag undrar om familjehemmet vet allt har dom läst alla handlingar och pratat med morföräldrarna för att bilda sig en egen uppfattning eller har dom bara lyssnat på soc och köpt deras version.

Om jag är rätt infomerad så har media läst alla handlingar i fallet.

Gruppen har väl inte "Spytt galla" på familjehemmet men där emot ifrågasatt valet av land man semmestrat i pga hotbilden.

Att man kan älska ett barn som inte är sitt eget är väl klart men betyder det att man rättfärdigar ett felaktigt beslut.

Jag läste någon kommentar om att hon måde bra skrattade och var glad och därför bord få vara kvar hos familjehemmet, barn i flyktingläger kan också skratta betyder de att dom mår bra?