Fyrverkeriuppror

Gäst

/ #1328

2012-01-03 14:24

Håller helt med om att man inte borde få smälla varken innan eller efter nyår. Håller dock inte med de som säger att fyrverkerier borde förbjudas helt och hållet. Det är lag på att de inte får smällas, och det och också 18-års gräns på raketer. Det borde inte behövas mer för att folk ska kunna hantera fyrverkerier på ett vettigt sätt.
1. Alla argument om att barn skadar sig, ja det är hemskt men det är samtidigt FÖRBJUDET för de att köpa smällare. Alla föräldrar borde se till att de inte får tag på smällare istället.
2. Alla argument om djur, hemskt också. Men eftersom vi i Sverige har rätt till att använda smällare, så ser jag det som djurägarens ansvar att skydda sitt djur, så som det är föräldrars ansvar att skydda sina barn.
3. Kommun ska inte behöva stå för raketer. Ifall man ska tro vad som sägs, kommer knappast den svenska befolkningen att uppskatta detta speciellt mycket. Jag tycker istället man borde lägga mer fokus på att se till att folk kan själva ta ansvar.

Mina tankar och åsikter. Allt gnäll om att folk är dumma i huvudet och att jag inte tänker på djur undanbedes.