Tillåt husdjur i svenska skyddsrum!

Gäst

/ #35

2022-03-09 01:47

Hej Carro, jag är glad för detta iniativ. Och jag är både allergiker och djurägare. Något som gör mig väldigt upprörd är att man diskriminerar djur och använder den klassiska ”allergi” lögnen för att komma undan med det och det är helt sinnessjukt. Jag har dåligt immunförsvar och lider av en rad olika allergier. Det allra värsta är mot damm. Och sen när har jag rätt att kräva ett hypoallergent skyddsrum med aerosoldusch? Ingen bryr sig om oss allergiker och lögnen om att djur inte skulle få vara i skyddsrum med oss är skamlig och tillhör en förlegad livssyn som inte hör hemma i detta årtionde. Jag skulle bli oerhört sjuk i ett skyddsrum då mina behov som allergiker absolut inte visas hänsyn till och det rimmar illa med att djurhatare använder det som fasad för att kunna diskriminera utan att bli ifrågasatta. Andelen riktiga allergiker som reagerar på djur är dessutom relativt låg. En uppskattning av ca 80% av alla som påstår sig vara allergiker är det inte utan använder det för att slippa behöva ta ansvar över fobier och inlärt hat. Det är lika illa som rasism. Våra djur har inte bett om att ha oss som föräldrar men det är precis vad vi är för dem. Deras föräldrar. Och vi har ett lika stort ansvar att ta hand om dem som vi har för våra människobarn.

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...